Matdagbok

Mars; Matdagboksmånad!

Yep, i mina nyårslöften lovade jag att jag skulle för matdagbok i minst en månad, för att se om det skulle ge nåt resultat. Jag har hört att det ska vara både jobbigt och tidskrävande, men jag känner att det kan vara värt att testa! Dels för att efteråt kunna se vad som är boven till de där extrakilona, men också för att jag kan tänka mig att det är jobbigt att hela tiden skriva ner allt man äter, och därför undviker man att gå och småäta (eller blir det tvärtom? att man undviker att skriva i dagboken? hah).

Nu ska jag fortsätta plugga lite. Och längta till sommaren. Men för att se till det positiva, hur skönt är det inte att dagarna redan blivit så mycket längre?



Inscannad bild från, öh, 2001, kanske? Jag saknar sommar på landet.

Appropå 2handsshopping

Jag fick en anonym fråga (antagligen nån som bara glömt skriva sitt namn, men det låter så spännande med "anonym") om var jag får tag på alla 2handsgrejer. Här är lite tips:

- Hitta guldkornen bland 2handbutikerna. Själv är jag ytterst sällan inne på Myrorna. Problemet med de centrala och poplära 2handbutikerna är att det är så många med samma smak som handlar där. Fynden hinner försvinna. Försök hitta de där typiska "bakgårdsloppisarna" inne på tvärgatorna, eller ta dig till en mindre ort. Jag vet inte varför, mmen jag har uppfattat att på mindre orter är 2handsshopping inte lika populärt. Kanske för att här vågar man inte sticka ut? Mina favoritställen är hur som helst Kupan och Magda's i Hallsberg, och Bra och begagnat ute på Aspholmen i Örebro. Ett annat problem med de stora 2handbutikerna är att det är SÅ MYCKET grejer! Inte ens jag skulle orka gå igenom precis allt för att hitta nåt jag tycker om. Ska man handla där måste man nästan veta exakt vad det är man letar efter.

- Uteslut inte loppisar där privatpersoner säljer sina grejer. Jag vet inte hur det ser ut på andra håll i Sverige, men i Örebro är det till exempel loppis i golfhallen varje lördag, där privatpersoner kan hyra bord och sälja sina grejer. På sånna här loppisar finns galet mycket skräp, men det är också här man kan hitta riktiga fynd! Dock finns det en liten nackdel med dessa loppisar - eftersom det inte finns nån spm går igenom allt som säljs är det inte alltid alla grejer är direkt fräscha.

- Tänk in dig prylen i en situation och omgivning. Till exempel, skon i porslin som jag köpte på loppis igår såg inte speciell ut på bordet där den stod bland hundratals andra prydnader, men hemma på bokhyllan passar den perfekt!

- Gå på auktioner! I mina trakter är det fullt av auktioner hela sommarhalvåret. Vissa superfina grejer, såsom gamla möbler och serviser, säljs superbilligt! Allt beror på vilket slags folk som är på auktionen just för tillfället.

- Om du är pysslig av dig (eller om du som i mitt fall, har en pysslig familj), köp grejer som du kan göra om och på så sätt ge en personlig stil! Smycken är ett bra exempel. De kan enkelt göras som till ett annorlunda smycke, eller göras om och sättas på kläder, möbler, gardiner osv.

Kommer jag på mer tips så håller jag er uppdaterade ;)

Stilren stilett

Idag utökade jag min skosamling med denna stilrena stilett i porslin. Jag kunde inte låta bli.



10:-, 2hand.

Pepp!

Jag känner mig helt upp-och-nervänd. Vet inte ens själv vad jag menar med det, men jag kan inte beskriva det på ett bättre sätt. Nu gäller det att tänka på nåt helt annat, nåt positivt som gör mig på bättre humör!

Sommarklänningarna jag tänker sy, till exempel. Var och tittade på klänningsmönster i butiken där min kusin jobbar. Oh så mycket fint! Jag hittade minst tre mönster. Jag ska nog fjäska lite för henne så att hon hjälper mig att sy dem.

En av klänningarna ska ha samma färg som den här telefonen. Fint, eller hur?







Sådär ja, nu känner jag mig genast bättre.

Hemkommen

Städ/pluggdag som avslutades med sushi i Örebro med mina söta blonda kusiner. Tänk att så god mat kan bli ännu godare med så trevligt sällskap.



Jag shoppade på Magda's idag (inte av kusin Magda, såklart, utan på 2handbutiken i Hallsberg). Där hittade jag en härlig stickad tröja i pastelligt rosa för 25:-. Det piggar upp i det här slaskiga vintervädret.

Jag idag:


Ljusrosa tröja Magda's
Halsband med rosett Traderafynd
Jeansleggins Wear it
Snörkängor med klack Traderafynd

Känner mig så galet fånig som gör "dagens outfit"-inlägg. Men det är ju roligt!

Postbrud

Är det bara jag som älskar att hämta posten? Jag vet inte vad denna udda läggning grundar sig i, kanske är det sen då jag var liten och varje dag höll noggran koll på postbilen genom fönstret, och sedan denna åkt sprang med full förväntan ner till brevlådan och hoppades innerligt på att där skulle ligga ett handskriver brev (handskrivet äger) från en brevvän, en Min häst-tidning (äger de också) eller ett Polluxpaket (är jag för gammal för Pollux? Funderar på att börja igen). Jag minns en specifik dag då allt kom på samma gång. Vilken dag jag hade.

Men vad väntar jag på nu? Räkningar? Reklam? Ingen post är bra post säger man ju. Ändå blir jag lika slokörad varje gång då min brevlåda ekar tom.

Idag var inget undantag. En förväntansfull promenad till brevlådan. Till min stora glädje låg det nåt där! Åh. En Biltemakatalog. Besvikelsen var total.

Bikinikropp, någon?

Jag har hittat en bikini som jag vill ha! Jag bortser från det faktum att jag inte har nån bikinikropp och drömmer lite, är den inte grymt snygg?






Ett ytterligare problem är väl att den kostar över 2000 kronor...

Den finns här.

Jordgubbshår

Klockan 5.30 jag gick upp, duschade, åt frukost och packade väskan - bara för att sedan få höra på nyheterna att tågen i Hallsberg stod tvärstilla. Jag som varit sååååå nervös inför den här skoldagen, då vi skulle ha haft föredrag inför hela klassen. Nu blev jag istället nästan besviken. Här har man liksom gått och varit panikslagen helt i onödan.

Nåja. Jag sov nån timma till (öh. slumrade på soffan utan att ha ställt alarm), "tjatade" med Stina till Sushi Bar i Örebro. Mmmmm. Eftermiddagen spenderades hos Lotten. Pluggdejter är toppen! Vi åt vaniljbullar och drack citronte och kom fram till att vi egentligen inte borde jobba i samma grupp. Men det gör inget.

Mina nyårslöften fungerar faktiskt över förväntan. Ett av löftena var att använda en bra hårinpackning en gång i veckan. Det har väl gått lite sådär med den saken eftersom jag inte haft nån inpackning. Därför införskaffade jag en idag. Om den är bra eller inte vet jag inte, men den doftar ljuvligt. Jag kommer dofta jordgubb i håret.


Ge mig sommar

Min sommarlängtan vill inte ge sig.

Hur häfigt vore det inte att skutta fram (jo, jag skuttar, det vet alla) iklädd dena härliga baddräkt på stränderna i sommar? Tillsammans med en svart sarong runt höften, ett par gladiatorsandaler på fötterna och somrigt gyllenbruna ben. Åh. Sen att snygga bikinis/baddräkter kräver en kropp därefter behöver jag inte bry mig om. Inte än. Av allt att döma är det lååångt kvar till sommaren.



Baddräkten (och bilden) finns hos gojane.com, en av mina favoritsidor.


Tio kronor

Nej, nu ger jag upp! Jag får inget mer plugg gjort här hemma, så fort jag tycker att det är svårt tröttnar jag och börjar med nåt annat. Därför drar jag iväg till biblioteket några timmar, och efter det gymmet.

Tio kronor är inte mycket pengar. Därför köpte jag i lördags med mig en marinblå kavaj för tio kronor på loppis. Jag tänkte sätta lite nitar och kedjor på den. Tyvärr är den lite för stor, så jag får väl se om det är en keeper eller inte.

On my way:




Kavaj Loppisfynd
Topp med spets JC
Jeansleggins Wear it
Lårhöga stövlar Traderafynd

And there you have it, en dagensoutfit! Stövlarna känns en aning opraktiska idag i snöovädret. Får se om jag kan rota fram några mer passande i skohyllan. Av nån anledning lider jag brist på stadiga vinterskor.

And I like the way you nod after everything I say

K: Men jag gillar dina kärlekshandtag.
M: Men hallå! Du ska säga att jag inte har några!
K: Det har du inte heller. Skaffa!

Det är skönt att veta att man är älskad för den man är. Hah.

Nöjd

Åh vad nyttig jag har varit idag. Jag har städat trots att jag inte väntade besök. Jag har tagit en långpromenad med Alma. Jag har tentapluggat i flera, flera timmar. Jag har gymmat. Jag har lagat god och nyttig mat från grunden.

Jag har lärt mig att "de dumma är tvärsäkra på allting och de kloka är fulla av tvivel." Känner igen det där och håller helt med. Skönt att få lite bekreftelse på det jag alltid misstänkt. Själv tillhör jag nog nåt mellanting, dum och full med tvivel.

Förresten skrev jag för några inlägg sen att jag kanske hamnar i Karlskoga till hösten. Jag menar naturligtvis Karlstad.

Tillskott!

I måndags fick dessa härligheter följa med mig hem. En enklare variant av "mormorskängor", endast 25:- på Röda korset.




Blir perfekta till sommarens alla pastelliga klänningar!

Vårfräscht!

Nu när jag är sugen på vår vill jag gärna förbereda inför denna genom att rensa ut lite av det gamla i garderoben - för att göra plats åt nya vårfräscha kläder! Jag började i underklädeslådan;

Ut med det gamla...



... och in med det nya!



Nu ska jag försöka fortsätta plugga lite. Jag fattar ingenting.

PysselMartina

Titta vad jag har gjort! Ikea sålde vita "hattaskar", och så fort jag fick syn på dem visste jag vad jag ville göra med dem. I somras köpte jag snygga servetter med "spets- och rosmotiv" från hm.com. Dessa fick tillsammans med svart sidenband och en puffig rosett pryda askarna. Jag är nöjd!

Före:


Efter



Jag gjorde inte allt själv, såklart. Mamma och syster är bra att ha. Men det var min idé och det tar jag all cred för! ;)

Vårfin

Hej igen. Klockan är över 03 och jag kan fortfarande inte sova.

Snälla någon, ge mig förmågan att kunna sy.



Om jag hade den gåvan, hade jag genast bjudit på auktionen på detta mönster som jag hittat på tradera.com.
Jag skulle sedan sy den i en uppiggande ljusblå/turkos/mintgrön färg (lite samma färg som den vackra ringen jag gjort runt klänningen. jag gjorde ringen alldeles själv) med ett lätt och luftigt tyg. Vårfint om något.

Nåja, kanske ska ge det där med sömn ett andra försök. Eller leta efter fler vackra mönster.

Goes skidåkare

Jag måste lära mig att jag inte ska dricka cola på kvällarna. Det är inte nyttigt och jag kan inte sova.

Nu är jag trött på all snö. Jag tycker att jag har klarat mig länge utan att klaga, men nu vill jag faktiskt ha vår, och den största anledningen till att jag vill det är också den mest fåfänga - jag vill kunna promenera omkring i mina snygga klackar utan att riskera svanskotefraktur. Och ge mig sommarens alla underbara luftiga klänningar, korta shorts och fluffiga kjolar! Det är inte ett dugg lätt att känna sig manad till träning när det är vinter. Vad spelar det för roll hur min midja ser ut om jag ändå ska gömma den under tio kilo kläder?

Men jag bestämde mig för att göra det bästa av situationen; jag bytte till mig ett par skidor på loppis. Frågan om jag kommer våga använda dem kvarstår dock. Jag har ingen medfödd balans what so ever. Jag vet inte ens om det krävs balans för skidåkning - men vad som än krävs kan jag ge mig sjutton på att jag inte har det.

Jag får träna hemma i de mörka skogarna innan jag vågar visa mig i det offentliga elljusspåret.

Nypysslat

Den pysseldag jag hade planerat skulle ta flera timmar tog endas 40 minuter. Förutom att få lite örhängen lagade fixade jag lite nytt till smyckes/hårlådad med hjälp av min syster;



Skon kommer från en gammal nyckelring jag hade som gick sönder. Resten fixades med lite kedja och tunt sidenband.



Två stora rosetter till håret. Den svarta rosetten har min syster gjort och den lila var en gång en brosh (som satt på min brudtärneklänning). Nu sitter båda på hårspännen.



Såhär enkelt kan man piffa upp vanliga hårnålar, lite sidenband i olika färger!


Pysseleftermiddag!

Idag:

Plugg (x)
Tvätt (x)
Disk (x)

Jag känner mig väl värd en pysseleftermiddag med syster. Har massa smycken som jag ska laga, och lite andra grejer som jag ska exprimentera med :) Okej, min syster får nog hjälpa till ganska mycket. Återkommer med bilder på resultatet!


Beslutsångest

Säga upp lägenheten, eller inte säga upp lägenheten?

Nackdelar:
- Jag är förälskad i den. Lugnt och skönt läge, uteplats, billigt, lätt att ta sig till vilken stad man vill (bra tågförbindelser, liksom), walk-in-closet (åååh, kan jag klara mig utan den?), bra planlösning, bra grannar, egen ingång osv.
- Jag kan inte längre ägna mig åt mina helgnöjen (loppis och auktioner) med mor och far om jag inte bor i Hallsberg.
- Jag kan inte längre ringa mamma och pappa så fort jag behöver hjälp. Åh vad mammig och pappig jag är.

Fördelar:
- Säger jag upp lägenheten ganska snart är jag av med den lagom till sommaren. Då kan jag hyra en tillfällig lägenhet i Lund medan jag jobbar där, utan att behöva betala min i Hallsberg.
- Jag kommer ÄNTLIGEN från Hallsberg med omnäjd (bara en sån sak borde vara avgörande, iofs.).
- I höst kommer jag inte känna mig bunden till nåt. Jag har nosat på flera olika alternativ, så jag kan sluta var som helst; Lund, Örebro, Karlskoga, Göteborg, Katrineholm, eller varför inte Norge med Stina?
- Jag kanske äntligen kan få utlopp för min nyfunna "jag-vill-testa-på-allt-vad-livet-har-att-erbjuda-genom-att-resa-överallt-och-utbilda-mig-inom-allt"-känsla.

Det där med att sakna kompisar och kärlek är inget jag oroar mig över faktiskt. Jag kommer träffa alla en massa ändå. Therese har ju bott i Lund i över ett år, men när jag väl träffar henne är allt som vanligt igen, det spelar ingen roll hur länge vi varit ifrån varandra. Äkta känslor klarar av sånt, helt enkelt :)

Men ja, jag tar gärna emot tips och förslag!

Fuck maginfluensa

Vad är värre än att man inte får köpa och äta godis mitt i veckan för att man har lovat sig själv att tappa sina extra kilon? Jo, att ändå köpa godis mitt i veckan men inte kunna äta det för att man mår illa. Maginfluensa är ingen bra grej.

Muffins + plåster

Minns ni Bamseplåster? När man var liten kunde vilket skrubbsår som helst göra mindre ont om mamma klistrade över det med ett Bamseplåster. Själv gillade jag den runda varianten (som bara fungerade på små sår). Självklart blev man friskare mycket snabbare om det var Bamse på plåstret, än om det var tråkiga hudfärgade plåster.

Men nu när Bamseplåstertiden är förbi, i alla fall för mig (finns de ens kvar?) vore det kul att byta ut de tråkiga i förstahjälpenlådan mot dessa, som ser ut som små muffins. Eller hur? :) Jag som inte bestämt mig för att tatuera mig ännu kanske kan ha dessa som ett substitut för en riktig tatuering. Man kan ta av dem när man tröttnar, liksom.



Finns att köpa här.

Update

Jag hittade burken med rosenrot. Kunde inte öppna den (var finns karlar när man behöver dem?). Använde kniv = rosenrottabletter över hela köksgolvet. Jag plockade upp dem = damm och hundhår i min rosenrotsburk.

Helt oppep belv jag nu. Ska koka nudlar och se på According to Jim en stund.


Nya tag, yeah!

Okej, jag erkänner att jag var värdelös på att hålla mina nyårslöften förra veckan. Jag åt ingen rosenrot alls, mest för att jag inte orkade rota fram den. Det där med städning 15 minuter om dagen höll inte heller, men jag skyller på att jag inte varit hemma så mycket. Men nu är det nya tag som gäller! Steg 1: Leta på rosenroten. Jag har redan städat mina 15 minuter idag så jag är nöjd. Det skulle behöva städas 115 minuter till, men jag är duktig på att ignorera sånt. Dessutom har jag tagit en morgonpromenad (innan frukost till och med!) på 45 minuter. Det måste väl räknas som dagens nyttiga?

Herregud, nästa helg måste bli en lugn hemmahelg i soffan. Jag är fortfarande helt ur spår sen i lördags, när jag var hemma hos Ellinor och firade hennes födelsedag. Det blev inte ens sent, men jag har ändå fortfarande inte tagit igen mig. Beror kanske på det ihärdiga festandet jag sysselsatt mig med de senaste helgerna. Min kropp protesterar, den är liksom inte van vid det heller (ungefär som med motion, min kropp liksom "wtf?!"). Nä, nästa helg hemmamys som sagt. Nån som är på?

Denna dag ska vigas åt plugg. Jag är redan helt yr av all information jag försökt ta in den senaste timmen.

Åh

Åh, jag vet att jag kanske har nämt dessa förut - men ge mig! Jag har trånat efter dem i över ett år!



Finns här

Nu ska vi iväg och se film och äta lassange! Bara lite godis. Lite, lite.

Mina nyårslöften går sådär btw. Jag får redovisa hur veckan har varit på söndag.

Små bra saker

När allt annat känns grått och trist, vilket det gör just nu, måste man ju i allla fall försöka vara glad åt de saker som faktiskt är bra. Som min nya ring till exempel. Den ser ut som en kungakrona. Jag hittade den på tradera och fick betala endast elva kronor för den. En bra grej, helt enkelt.


This is it!

Nu är det dags, här ska ske förändring! Mina nyårslöften börjar från och med nu. Jag skrev i ett tidigare inlägg en smart sak som Ellinor sa, att Januari hör till föregående år. Januari är inte en bra månad att börja med sitt nya liv. Förhoppningsvis passar februari bättre, det är i alla fall det jag ska satsa på.

Okej 2010, det här är mina nyårslöften;

- Varje dag göra något nyttigt. Hit räknas inte saker som att "idag avstod jag från bullen jag blev bjuden på". Nej, jag ska göra mer konkreta nyttiga saker varje dag, som en långpromenad till exempel. Eller ett pass på gymmet. Eller varför inte småspringa i högklackat, det har visat sig fungera.
- Städa 15 minuter varje dag. Jag har läst nånstans att det är allt som behövs. Städar man 15 minuter varje dag så slipper man storstäda en gång i veckan (inte för att jag gör det heller, men så är ju resultatet en obobar lägenhet också).
- Äta rosenrot. Jag köpte faktiskt rosenrot för flera månader sen, men det har väl gått lite sisådär med att ta tabletterna. Jag tenderar att glömma dem. Jag tror att rosenrot kan vara lösningen på mitt problem! Ja, mitt problem med tröttheten alltså.
- Vilodag för håret. Det här låter nog helgalet för vissa, och det kan jag förstå, men jag fönar alltid mitt hår efter att jag duschat. Inte konstigt att det är så slitet som det är (värmeskyddande produkter håller inte alltid vad de lovar. Speciellt inte om de kostar 10 kronor på Rusta). Mitt hår ser hemskt ut om jag inte fönar det efter duschen, det får liksom eget liv och vägrar att sammarbeta. Dessutom blir det platt och jag gillar ju inte platt. Men från och med nu ska jag låta håret få ett vilodygn i veckan, helt utan föning och styling.
- Hårinpackning. Jag ska införskaffa en bra hårinpackning som jag ska använda i håret minst en gång i veckan, det är jag skyldig mitt stackars hår.
- Träffa minst en kompis i veckan. Låter kanske också helgalet, men faktum är att jag är så sjukt dålig på att ta mig tid att träffa vänner, till och med de vänner som bor i Hallsberg och Örebro. Här räknas naturligtvis inte klasskompisar som jag träffar på föreläsningar (även om de är superbra, de med!).
- Läsa en bok i månaden. Ja, vad hände med allt mitt läsande? När jag var liten läste jag hur mycket som helst, och så var jag fruktansvärt duktig på att skriva. Det vill jag vara igen, så därför ska jag läsa minst en bok i månaden. Skolböcker räknas såklart inte.
- Sola solarium varje månad. En hudcancer, tack! Nej då. Jag tror inte att det är så farligt om man solar ett par gånger i månaden, 10 minuter per gång. Däremot mår jag så fruktansvärt bra av att göra det! Det jag gillar minst med denna årstid är att det är så mörkt, och att sola solarium blir lite som en sorts lite billigare ljusterapi för mig. Underbart!
- Spara undan lite pengar varje månad. Ja, hur länge har jag inte tänkt att göra det? Nu ska jag hur som helst skaffa ett sparkonto så att det blir lite lättare. Banken nästa!
- Besöka Lund oftare. Hur svårt kan det vara? Min älskling bor ju där nere! Men tydligen är det supersvårt, förre året var jag bara där två gånger och året innan bara en gång. Helt otroligt. Det här året kommer helt säkert bli annorlunda dock, då det redan är bestämt att jag ska få sommarjobba där. Helt underbart - jag ska få sitta i kassan (har alltid drömt om det. av nån anledning)!
- Testa balsammetoden minst en månad. Tänker inte gå in mer på vad det innebär, men det finns mycket information på Internet. En del kanske rynkar på näsan åt metoden, men jag tror inte alls att det är nån fara. Det passar inte alla dock, det är därför jag bara ska testa en månad. Går det bra kanske jag fortsätter.
- Testa detox i minst en månad. Bara för att se om man rasar så mycket i vikt och mår så bra som det står att man gör.
- Testa att undvika hel/halvfabrikat i minst en månad. Inga mer köttbullar. Av samma anledning som för detoxen.
- Testa matdagbok i minst en månad. Det ska ju leda till underverk, men vi får väl se.
- Garderobsutrensning minst 2 ggr/året. Och här är det ettårsregeln som gäller! "Du har så mycket kläder!" brukar jag få höra om jag mot förmodan skulle våga visa min garderob (klädröra) för nån - "Ja. Jag använder typ hälften av det", är svaret.
- Midja- och viktnedgång? Jag är inte fet, det tycker faktiskt inte ens jag. Men jag är mjuk, och det är det jag vill ändra på (jag vill också kunna ha en fodralklänning!). Jag vill kanske inte gå ner i vikt, inte jättemycket, men jag vill vara mer vältränad. Ha stenhårt ass, liksom. Och jag koncenterar mig mer på midja än på vikt. Det är dags att jag börjat leva som jag lär! Nåja, som jag ska lära, nån gång i framtiden. Förhoppningsvis.

Okej, that's it. Jag kommer följa upp lite här på bloggen, men framför allt har jag till mig hjälp ett litet anteckningsblock där jag ska pricka för hur pass bra jag följer min nya livsstil. Och eftersom jag i äkta coachinganda ska tänka positivt; Det här kommer fungera!

Huga vilket långt inlägg det blev nu. Jag som just skrivit i ett tidigare inlägg att jag inte gillar sånt. Måste sluta skriva.

Matdagbok

Mars; Matdagboksmånad!

Yep, i mina nyårslöften lovade jag att jag skulle för matdagbok i minst en månad, för att se om det skulle ge nåt resultat. Jag har hört att det ska vara både jobbigt och tidskrävande, men jag känner att det kan vara värt att testa! Dels för att efteråt kunna se vad som är boven till de där extrakilona, men också för att jag kan tänka mig att det är jobbigt att hela tiden skriva ner allt man äter, och därför undviker man att gå och småäta (eller blir det tvärtom? att man undviker att skriva i dagboken? hah).

Nu ska jag fortsätta plugga lite. Och längta till sommaren. Men för att se till det positiva, hur skönt är det inte att dagarna redan blivit så mycket längre?



Inscannad bild från, öh, 2001, kanske? Jag saknar sommar på landet.
2010-02-28 @ 21:32:29 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Appropå 2handsshopping

Jag fick en anonym fråga (antagligen nån som bara glömt skriva sitt namn, men det låter så spännande med "anonym") om var jag får tag på alla 2handsgrejer. Här är lite tips:

- Hitta guldkornen bland 2handbutikerna. Själv är jag ytterst sällan inne på Myrorna. Problemet med de centrala och poplära 2handbutikerna är att det är så många med samma smak som handlar där. Fynden hinner försvinna. Försök hitta de där typiska "bakgårdsloppisarna" inne på tvärgatorna, eller ta dig till en mindre ort. Jag vet inte varför, mmen jag har uppfattat att på mindre orter är 2handsshopping inte lika populärt. Kanske för att här vågar man inte sticka ut? Mina favoritställen är hur som helst Kupan och Magda's i Hallsberg, och Bra och begagnat ute på Aspholmen i Örebro. Ett annat problem med de stora 2handbutikerna är att det är SÅ MYCKET grejer! Inte ens jag skulle orka gå igenom precis allt för att hitta nåt jag tycker om. Ska man handla där måste man nästan veta exakt vad det är man letar efter.

- Uteslut inte loppisar där privatpersoner säljer sina grejer. Jag vet inte hur det ser ut på andra håll i Sverige, men i Örebro är det till exempel loppis i golfhallen varje lördag, där privatpersoner kan hyra bord och sälja sina grejer. På sånna här loppisar finns galet mycket skräp, men det är också här man kan hitta riktiga fynd! Dock finns det en liten nackdel med dessa loppisar - eftersom det inte finns nån spm går igenom allt som säljs är det inte alltid alla grejer är direkt fräscha.

- Tänk in dig prylen i en situation och omgivning. Till exempel, skon i porslin som jag köpte på loppis igår såg inte speciell ut på bordet där den stod bland hundratals andra prydnader, men hemma på bokhyllan passar den perfekt!

- Gå på auktioner! I mina trakter är det fullt av auktioner hela sommarhalvåret. Vissa superfina grejer, såsom gamla möbler och serviser, säljs superbilligt! Allt beror på vilket slags folk som är på auktionen just för tillfället.

- Om du är pysslig av dig (eller om du som i mitt fall, har en pysslig familj), köp grejer som du kan göra om och på så sätt ge en personlig stil! Smycken är ett bra exempel. De kan enkelt göras som till ett annorlunda smycke, eller göras om och sättas på kläder, möbler, gardiner osv.

Kommer jag på mer tips så håller jag er uppdaterade ;)
2010-02-28 @ 16:11:37 Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Stilren stilett

Idag utökade jag min skosamling med denna stilrena stilett i porslin. Jag kunde inte låta bli.



10:-, 2hand.
2010-02-27 @ 16:47:38 Permalink Loppisfynd Kommentarer (3) Trackbacks ()


Pepp!

Jag känner mig helt upp-och-nervänd. Vet inte ens själv vad jag menar med det, men jag kan inte beskriva det på ett bättre sätt. Nu gäller det att tänka på nåt helt annat, nåt positivt som gör mig på bättre humör!

Sommarklänningarna jag tänker sy, till exempel. Var och tittade på klänningsmönster i butiken där min kusin jobbar. Oh så mycket fint! Jag hittade minst tre mönster. Jag ska nog fjäska lite för henne så att hon hjälper mig att sy dem.

En av klänningarna ska ha samma färg som den här telefonen. Fint, eller hur?







Sådär ja, nu känner jag mig genast bättre.
2010-02-26 @ 23:02:02 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Hemkommen

Städ/pluggdag som avslutades med sushi i Örebro med mina söta blonda kusiner. Tänk att så god mat kan bli ännu godare med så trevligt sällskap.



Jag shoppade på Magda's idag (inte av kusin Magda, såklart, utan på 2handbutiken i Hallsberg). Där hittade jag en härlig stickad tröja i pastelligt rosa för 25:-. Det piggar upp i det här slaskiga vintervädret.

Jag idag:


Ljusrosa tröja Magda's
Halsband med rosett Traderafynd
Jeansleggins Wear it
Snörkängor med klack Traderafynd

Känner mig så galet fånig som gör "dagens outfit"-inlägg. Men det är ju roligt!
2010-02-25 @ 23:20:29 Permalink Loppisfynd Kommentarer (1) Trackbacks ()


Postbrud

Är det bara jag som älskar att hämta posten? Jag vet inte vad denna udda läggning grundar sig i, kanske är det sen då jag var liten och varje dag höll noggran koll på postbilen genom fönstret, och sedan denna åkt sprang med full förväntan ner till brevlådan och hoppades innerligt på att där skulle ligga ett handskriver brev (handskrivet äger) från en brevvän, en Min häst-tidning (äger de också) eller ett Polluxpaket (är jag för gammal för Pollux? Funderar på att börja igen). Jag minns en specifik dag då allt kom på samma gång. Vilken dag jag hade.

Men vad väntar jag på nu? Räkningar? Reklam? Ingen post är bra post säger man ju. Ändå blir jag lika slokörad varje gång då min brevlåda ekar tom.

Idag var inget undantag. En förväntansfull promenad till brevlådan. Till min stora glädje låg det nåt där! Åh. En Biltemakatalog. Besvikelsen var total.
2010-02-24 @ 15:11:40 Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Bikinikropp, någon?

Jag har hittat en bikini som jag vill ha! Jag bortser från det faktum att jag inte har nån bikinikropp och drömmer lite, är den inte grymt snygg?






Ett ytterligare problem är väl att den kostar över 2000 kronor...

Den finns här.
2010-02-23 @ 20:36:02 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Jordgubbshår

Klockan 5.30 jag gick upp, duschade, åt frukost och packade väskan - bara för att sedan få höra på nyheterna att tågen i Hallsberg stod tvärstilla. Jag som varit sååååå nervös inför den här skoldagen, då vi skulle ha haft föredrag inför hela klassen. Nu blev jag istället nästan besviken. Här har man liksom gått och varit panikslagen helt i onödan.

Nåja. Jag sov nån timma till (öh. slumrade på soffan utan att ha ställt alarm), "tjatade" med Stina till Sushi Bar i Örebro. Mmmmm. Eftermiddagen spenderades hos Lotten. Pluggdejter är toppen! Vi åt vaniljbullar och drack citronte och kom fram till att vi egentligen inte borde jobba i samma grupp. Men det gör inget.

Mina nyårslöften fungerar faktiskt över förväntan. Ett av löftena var att använda en bra hårinpackning en gång i veckan. Det har väl gått lite sådär med den saken eftersom jag inte haft nån inpackning. Därför införskaffade jag en idag. Om den är bra eller inte vet jag inte, men den doftar ljuvligt. Jag kommer dofta jordgubb i håret.

2010-02-22 @ 22:29:54 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Ge mig sommar

Min sommarlängtan vill inte ge sig.

Hur häfigt vore det inte att skutta fram (jo, jag skuttar, det vet alla) iklädd dena härliga baddräkt på stränderna i sommar? Tillsammans med en svart sarong runt höften, ett par gladiatorsandaler på fötterna och somrigt gyllenbruna ben. Åh. Sen att snygga bikinis/baddräkter kräver en kropp därefter behöver jag inte bry mig om. Inte än. Av allt att döma är det lååångt kvar till sommaren.



Baddräkten (och bilden) finns hos gojane.com, en av mina favoritsidor.

2010-02-20 @ 00:55:37 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Tio kronor

Nej, nu ger jag upp! Jag får inget mer plugg gjort här hemma, så fort jag tycker att det är svårt tröttnar jag och börjar med nåt annat. Därför drar jag iväg till biblioteket några timmar, och efter det gymmet.

Tio kronor är inte mycket pengar. Därför köpte jag i lördags med mig en marinblå kavaj för tio kronor på loppis. Jag tänkte sätta lite nitar och kedjor på den. Tyvärr är den lite för stor, så jag får väl se om det är en keeper eller inte.

On my way:




Kavaj Loppisfynd
Topp med spets JC
Jeansleggins Wear it
Lårhöga stövlar Traderafynd

And there you have it, en dagensoutfit! Stövlarna känns en aning opraktiska idag i snöovädret. Får se om jag kan rota fram några mer passande i skohyllan. Av nån anledning lider jag brist på stadiga vinterskor.
2010-02-19 @ 15:25:19 Permalink Loppisfynd Kommentarer (3) Trackbacks ()


And I like the way you nod after everything I say

K: Men jag gillar dina kärlekshandtag.
M: Men hallå! Du ska säga att jag inte har några!
K: Det har du inte heller. Skaffa!

Det är skönt att veta att man är älskad för den man är. Hah.
2010-02-18 @ 17:26:19 Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Nöjd

Åh vad nyttig jag har varit idag. Jag har städat trots att jag inte väntade besök. Jag har tagit en långpromenad med Alma. Jag har tentapluggat i flera, flera timmar. Jag har gymmat. Jag har lagat god och nyttig mat från grunden.

Jag har lärt mig att "de dumma är tvärsäkra på allting och de kloka är fulla av tvivel." Känner igen det där och håller helt med. Skönt att få lite bekreftelse på det jag alltid misstänkt. Själv tillhör jag nog nåt mellanting, dum och full med tvivel.

Förresten skrev jag för några inlägg sen att jag kanske hamnar i Karlskoga till hösten. Jag menar naturligtvis Karlstad.
2010-02-17 @ 21:28:56 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Tillskott!

I måndags fick dessa härligheter följa med mig hem. En enklare variant av "mormorskängor", endast 25:- på Röda korset.




Blir perfekta till sommarens alla pastelliga klänningar!
2010-02-17 @ 16:16:41 Permalink Loppisfynd Kommentarer (2) Trackbacks ()


Vårfräscht!

Nu när jag är sugen på vår vill jag gärna förbereda inför denna genom att rensa ut lite av det gamla i garderoben - för att göra plats åt nya vårfräscha kläder! Jag började i underklädeslådan;

Ut med det gamla...



... och in med det nya!



Nu ska jag försöka fortsätta plugga lite. Jag fattar ingenting.
2010-02-15 @ 19:30:25 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


PysselMartina

Titta vad jag har gjort! Ikea sålde vita "hattaskar", och så fort jag fick syn på dem visste jag vad jag ville göra med dem. I somras köpte jag snygga servetter med "spets- och rosmotiv" från hm.com. Dessa fick tillsammans med svart sidenband och en puffig rosett pryda askarna. Jag är nöjd!

Före:


Efter



Jag gjorde inte allt själv, såklart. Mamma och syster är bra att ha. Men det var min idé och det tar jag all cred för! ;)
2010-02-15 @ 17:15:47 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Vårfin

Hej igen. Klockan är över 03 och jag kan fortfarande inte sova.

Snälla någon, ge mig förmågan att kunna sy.



Om jag hade den gåvan, hade jag genast bjudit på auktionen på detta mönster som jag hittat på tradera.com.
Jag skulle sedan sy den i en uppiggande ljusblå/turkos/mintgrön färg (lite samma färg som den vackra ringen jag gjort runt klänningen. jag gjorde ringen alldeles själv) med ett lätt och luftigt tyg. Vårfint om något.

Nåja, kanske ska ge det där med sömn ett andra försök. Eller leta efter fler vackra mönster.
2010-02-14 @ 03:24:27 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Goes skidåkare

Jag måste lära mig att jag inte ska dricka cola på kvällarna. Det är inte nyttigt och jag kan inte sova.

Nu är jag trött på all snö. Jag tycker att jag har klarat mig länge utan att klaga, men nu vill jag faktiskt ha vår, och den största anledningen till att jag vill det är också den mest fåfänga - jag vill kunna promenera omkring i mina snygga klackar utan att riskera svanskotefraktur. Och ge mig sommarens alla underbara luftiga klänningar, korta shorts och fluffiga kjolar! Det är inte ett dugg lätt att känna sig manad till träning när det är vinter. Vad spelar det för roll hur min midja ser ut om jag ändå ska gömma den under tio kilo kläder?

Men jag bestämde mig för att göra det bästa av situationen; jag bytte till mig ett par skidor på loppis. Frågan om jag kommer våga använda dem kvarstår dock. Jag har ingen medfödd balans what so ever. Jag vet inte ens om det krävs balans för skidåkning - men vad som än krävs kan jag ge mig sjutton på att jag inte har det.

Jag får träna hemma i de mörka skogarna innan jag vågar visa mig i det offentliga elljusspåret.
2010-02-14 @ 02:09:27 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Nypysslat

Den pysseldag jag hade planerat skulle ta flera timmar tog endas 40 minuter. Förutom att få lite örhängen lagade fixade jag lite nytt till smyckes/hårlådad med hjälp av min syster;



Skon kommer från en gammal nyckelring jag hade som gick sönder. Resten fixades med lite kedja och tunt sidenband.



Två stora rosetter till håret. Den svarta rosetten har min syster gjort och den lila var en gång en brosh (som satt på min brudtärneklänning). Nu sitter båda på hårspännen.



Såhär enkelt kan man piffa upp vanliga hårnålar, lite sidenband i olika färger!

2010-02-13 @ 19:27:42 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Pysseleftermiddag!

Idag:

Plugg (x)
Tvätt (x)
Disk (x)

Jag känner mig väl värd en pysseleftermiddag med syster. Har massa smycken som jag ska laga, och lite andra grejer som jag ska exprimentera med :) Okej, min syster får nog hjälpa till ganska mycket. Återkommer med bilder på resultatet!

2010-02-12 @ 15:23:01 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Beslutsångest

Säga upp lägenheten, eller inte säga upp lägenheten?

Nackdelar:
- Jag är förälskad i den. Lugnt och skönt läge, uteplats, billigt, lätt att ta sig till vilken stad man vill (bra tågförbindelser, liksom), walk-in-closet (åååh, kan jag klara mig utan den?), bra planlösning, bra grannar, egen ingång osv.
- Jag kan inte längre ägna mig åt mina helgnöjen (loppis och auktioner) med mor och far om jag inte bor i Hallsberg.
- Jag kan inte längre ringa mamma och pappa så fort jag behöver hjälp. Åh vad mammig och pappig jag är.

Fördelar:
- Säger jag upp lägenheten ganska snart är jag av med den lagom till sommaren. Då kan jag hyra en tillfällig lägenhet i Lund medan jag jobbar där, utan att behöva betala min i Hallsberg.
- Jag kommer ÄNTLIGEN från Hallsberg med omnäjd (bara en sån sak borde vara avgörande, iofs.).
- I höst kommer jag inte känna mig bunden till nåt. Jag har nosat på flera olika alternativ, så jag kan sluta var som helst; Lund, Örebro, Karlskoga, Göteborg, Katrineholm, eller varför inte Norge med Stina?
- Jag kanske äntligen kan få utlopp för min nyfunna "jag-vill-testa-på-allt-vad-livet-har-att-erbjuda-genom-att-resa-överallt-och-utbilda-mig-inom-allt"-känsla.

Det där med att sakna kompisar och kärlek är inget jag oroar mig över faktiskt. Jag kommer träffa alla en massa ändå. Therese har ju bott i Lund i över ett år, men när jag väl träffar henne är allt som vanligt igen, det spelar ingen roll hur länge vi varit ifrån varandra. Äkta känslor klarar av sånt, helt enkelt :)

Men ja, jag tar gärna emot tips och förslag!
2010-02-11 @ 21:43:57 Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Fuck maginfluensa

Vad är värre än att man inte får köpa och äta godis mitt i veckan för att man har lovat sig själv att tappa sina extra kilon? Jo, att ändå köpa godis mitt i veckan men inte kunna äta det för att man mår illa. Maginfluensa är ingen bra grej.
2010-02-09 @ 23:17:59 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Muffins + plåster

Minns ni Bamseplåster? När man var liten kunde vilket skrubbsår som helst göra mindre ont om mamma klistrade över det med ett Bamseplåster. Själv gillade jag den runda varianten (som bara fungerade på små sår). Självklart blev man friskare mycket snabbare om det var Bamse på plåstret, än om det var tråkiga hudfärgade plåster.

Men nu när Bamseplåstertiden är förbi, i alla fall för mig (finns de ens kvar?) vore det kul att byta ut de tråkiga i förstahjälpenlådan mot dessa, som ser ut som små muffins. Eller hur? :) Jag som inte bestämt mig för att tatuera mig ännu kanske kan ha dessa som ett substitut för en riktig tatuering. Man kan ta av dem när man tröttnar, liksom.



Finns att köpa här.
2010-02-09 @ 22:20:50 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Update

Jag hittade burken med rosenrot. Kunde inte öppna den (var finns karlar när man behöver dem?). Använde kniv = rosenrottabletter över hela köksgolvet. Jag plockade upp dem = damm och hundhår i min rosenrotsburk.

Helt oppep belv jag nu. Ska koka nudlar och se på According to Jim en stund.

2010-02-08 @ 12:25:37 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Nya tag, yeah!

Okej, jag erkänner att jag var värdelös på att hålla mina nyårslöften förra veckan. Jag åt ingen rosenrot alls, mest för att jag inte orkade rota fram den. Det där med städning 15 minuter om dagen höll inte heller, men jag skyller på att jag inte varit hemma så mycket. Men nu är det nya tag som gäller! Steg 1: Leta på rosenroten. Jag har redan städat mina 15 minuter idag så jag är nöjd. Det skulle behöva städas 115 minuter till, men jag är duktig på att ignorera sånt. Dessutom har jag tagit en morgonpromenad (innan frukost till och med!) på 45 minuter. Det måste väl räknas som dagens nyttiga?

Herregud, nästa helg måste bli en lugn hemmahelg i soffan. Jag är fortfarande helt ur spår sen i lördags, när jag var hemma hos Ellinor och firade hennes födelsedag. Det blev inte ens sent, men jag har ändå fortfarande inte tagit igen mig. Beror kanske på det ihärdiga festandet jag sysselsatt mig med de senaste helgerna. Min kropp protesterar, den är liksom inte van vid det heller (ungefär som med motion, min kropp liksom "wtf?!"). Nä, nästa helg hemmamys som sagt. Nån som är på?

Denna dag ska vigas åt plugg. Jag är redan helt yr av all information jag försökt ta in den senaste timmen.
2010-02-08 @ 12:17:22 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Åh

Åh, jag vet att jag kanske har nämt dessa förut - men ge mig! Jag har trånat efter dem i över ett år!



Finns här

Nu ska vi iväg och se film och äta lassange! Bara lite godis. Lite, lite.

Mina nyårslöften går sådär btw. Jag får redovisa hur veckan har varit på söndag.
2010-02-05 @ 20:41:04 Permalink Skokärlek Kommentarer (2) Trackbacks ()


Små bra saker

När allt annat känns grått och trist, vilket det gör just nu, måste man ju i allla fall försöka vara glad åt de saker som faktiskt är bra. Som min nya ring till exempel. Den ser ut som en kungakrona. Jag hittade den på tradera och fick betala endast elva kronor för den. En bra grej, helt enkelt.

2010-02-02 @ 18:26:49 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


This is it!

Nu är det dags, här ska ske förändring! Mina nyårslöften börjar från och med nu. Jag skrev i ett tidigare inlägg en smart sak som Ellinor sa, att Januari hör till föregående år. Januari är inte en bra månad att börja med sitt nya liv. Förhoppningsvis passar februari bättre, det är i alla fall det jag ska satsa på.

Okej 2010, det här är mina nyårslöften;

- Varje dag göra något nyttigt. Hit räknas inte saker som att "idag avstod jag från bullen jag blev bjuden på". Nej, jag ska göra mer konkreta nyttiga saker varje dag, som en långpromenad till exempel. Eller ett pass på gymmet. Eller varför inte småspringa i högklackat, det har visat sig fungera.
- Städa 15 minuter varje dag. Jag har läst nånstans att det är allt som behövs. Städar man 15 minuter varje dag så slipper man storstäda en gång i veckan (inte för att jag gör det heller, men så är ju resultatet en obobar lägenhet också).
- Äta rosenrot. Jag köpte faktiskt rosenrot för flera månader sen, men det har väl gått lite sisådär med att ta tabletterna. Jag tenderar att glömma dem. Jag tror att rosenrot kan vara lösningen på mitt problem! Ja, mitt problem med tröttheten alltså.
- Vilodag för håret. Det här låter nog helgalet för vissa, och det kan jag förstå, men jag fönar alltid mitt hår efter att jag duschat. Inte konstigt att det är så slitet som det är (värmeskyddande produkter håller inte alltid vad de lovar. Speciellt inte om de kostar 10 kronor på Rusta). Mitt hår ser hemskt ut om jag inte fönar det efter duschen, det får liksom eget liv och vägrar att sammarbeta. Dessutom blir det platt och jag gillar ju inte platt. Men från och med nu ska jag låta håret få ett vilodygn i veckan, helt utan föning och styling.
- Hårinpackning. Jag ska införskaffa en bra hårinpackning som jag ska använda i håret minst en gång i veckan, det är jag skyldig mitt stackars hår.
- Träffa minst en kompis i veckan. Låter kanske också helgalet, men faktum är att jag är så sjukt dålig på att ta mig tid att träffa vänner, till och med de vänner som bor i Hallsberg och Örebro. Här räknas naturligtvis inte klasskompisar som jag träffar på föreläsningar (även om de är superbra, de med!).
- Läsa en bok i månaden. Ja, vad hände med allt mitt läsande? När jag var liten läste jag hur mycket som helst, och så var jag fruktansvärt duktig på att skriva. Det vill jag vara igen, så därför ska jag läsa minst en bok i månaden. Skolböcker räknas såklart inte.
- Sola solarium varje månad. En hudcancer, tack! Nej då. Jag tror inte att det är så farligt om man solar ett par gånger i månaden, 10 minuter per gång. Däremot mår jag så fruktansvärt bra av att göra det! Det jag gillar minst med denna årstid är att det är så mörkt, och att sola solarium blir lite som en sorts lite billigare ljusterapi för mig. Underbart!
- Spara undan lite pengar varje månad. Ja, hur länge har jag inte tänkt att göra det? Nu ska jag hur som helst skaffa ett sparkonto så att det blir lite lättare. Banken nästa!
- Besöka Lund oftare. Hur svårt kan det vara? Min älskling bor ju där nere! Men tydligen är det supersvårt, förre året var jag bara där två gånger och året innan bara en gång. Helt otroligt. Det här året kommer helt säkert bli annorlunda dock, då det redan är bestämt att jag ska få sommarjobba där. Helt underbart - jag ska få sitta i kassan (har alltid drömt om det. av nån anledning)!
- Testa balsammetoden minst en månad. Tänker inte gå in mer på vad det innebär, men det finns mycket information på Internet. En del kanske rynkar på näsan åt metoden, men jag tror inte alls att det är nån fara. Det passar inte alla dock, det är därför jag bara ska testa en månad. Går det bra kanske jag fortsätter.
- Testa detox i minst en månad. Bara för att se om man rasar så mycket i vikt och mår så bra som det står att man gör.
- Testa att undvika hel/halvfabrikat i minst en månad. Inga mer köttbullar. Av samma anledning som för detoxen.
- Testa matdagbok i minst en månad. Det ska ju leda till underverk, men vi får väl se.
- Garderobsutrensning minst 2 ggr/året. Och här är det ettårsregeln som gäller! "Du har så mycket kläder!" brukar jag få höra om jag mot förmodan skulle våga visa min garderob (klädröra) för nån - "Ja. Jag använder typ hälften av det", är svaret.
- Midja- och viktnedgång? Jag är inte fet, det tycker faktiskt inte ens jag. Men jag är mjuk, och det är det jag vill ändra på (jag vill också kunna ha en fodralklänning!). Jag vill kanske inte gå ner i vikt, inte jättemycket, men jag vill vara mer vältränad. Ha stenhårt ass, liksom. Och jag koncenterar mig mer på midja än på vikt. Det är dags att jag börjat leva som jag lär! Nåja, som jag ska lära, nån gång i framtiden. Förhoppningsvis.

Okej, that's it. Jag kommer följa upp lite här på bloggen, men framför allt har jag till mig hjälp ett litet anteckningsblock där jag ska pricka för hur pass bra jag följer min nya livsstil. Och eftersom jag i äkta coachinganda ska tänka positivt; Det här kommer fungera!

Huga vilket långt inlägg det blev nu. Jag som just skrivit i ett tidigare inlägg att jag inte gillar sånt. Måste sluta skriva.
2010-02-01 @ 18:59:32 Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


RSS 2.0