<3 Lund

Jag tror inte att det här dagen kunde ha blivit bättre. Den började supertidigt med en morgonpromenad i solen med Thess fortsatte med fyra timmar på ett shoppingcentrum strax utanför Lund, sushi på balkongen till lunch, tupplur, träning utomhus, fiskbullar till middag och Nintendo wiispelande. Nu tänkte jag avrunda kvällen med några avsnitt Vänner och kanse lite rester från min och Thess myskväll igår.

Jag har av nån anledning hunnit med att shoppa en himla massa under den korta tiden jag varit här. Var fick jag de pengarna ifrån? Jag har till och med inhandlat så mycket att det blir jobbigt att visa allt på en gång, får visa lite i taget istället.

 

Gammelrosa klänning från H&M, rosetthalsband med spets från JC, svarta pärlörhängen från Only och kliklackar från Scorett, allt för ca 500:-. Rea är en bra grej.


Konstigt men bra

Det känns konstoigt att kunna säga till Therese att "jag cyklar iväg strax, kommer om 20 minuter". Konstigt men bra. Det känns också bra att det känns konstigt att vara ifrån varandra en timme eller två, som om det var något helt ovanligt.

Jag är alltså i Lund nu och här har jag det lika bra som vanligt. Igår satt jag och Therese i "min" lägenhet (ja, jag har en lägenhet i Lund!), på en solvarm balkong med fin utsikt och pratade bort halva natten. Lite som förr. Nu ska vi iväg och träna efter jobbet, också det som förr. Fastän förr var det efter skolan. Nåja.

Jag trivs bra att vara nära den bästa vännen man kan ha.

Martina som valuta

Jag är svullen på ländryggen. Som en liten boll, eller en puckel. Om jag åker till Egypten kan jag använda mig själv som valuta. Det är resultatet av att ha packat och flyttat hela dagen, min nylagade rygg gillade inte riktigt det.

Nu är det kaos i min lägenhet. Jag menar inte att det inte brukar vara det, men nu är det faktiskt värre än vanligt. Och det jag sparat till sist är sånt där som jag inte kan bestämma mig för om det är skräp eller inte.

Jag vet heller inte hur jag ska göra för att få med mig alla grejer. Imorrse packade jag muntert ner alla skor jag ville ha med, tills jag insåg att en stor rullväska med skor kanske var lite för mycket. Jag måste ju ha plats för handväskor också. Åh.

Kanske, kanske går det om jag sitter på dem när jag drar igen dragkedjan? Det är inte bara dåligt att ha gått upp i vikt.



Nu har jag separationsångest. Jag kommer sakna allt. Allt från familj, Koffe, vänner och släkt till loppisar på Uffes. Sommar i Viby. Gå upp äckligt tidigt för att traska iväg till städjobb. Torka bort illaluktande snus och tömma överfulla papperskorgar. En lägenhet full med små, små spindlar och annan mindre trevlig ohyra (har bland annat nån sorts djur som ser ut som små festingar fast med klor. trevlans). Nattmat och nattennis med Koffe. Sova helt avklädd på uteplatsen där ingen ändå ser. Bjuda över mig själv på mat hos mamma och pappa. För att inte tala om all separationsångest för alla skor jag tvingas lämna i Hallsberg (inte många par, men ändå). Det tar liksom inte slut.

Men jag kommer helt klart få det väldigt trevligt i Lund också. Saknar Therse och Daniel och hela staden trots att det inte var alls länge sen jag var där. Frågan är hur det kommer kännas att åka hem igen, efter två hela månader?

Lagad rygg

Senaste veckan har jag varit ganska rörelseförhindrad. Min rygg har inte mått bra. Typiskt min rygg att gå och bli ond mitt i alla naprapaters semestertider. Igår åkte i alla fall jag till en naprapat i Askersund. 30 minuter, några konstiga ställningar (svårt att hålla sig för skratt), ett par höga smällar i ryggen och 450:- senare kändes det faktiskt riktigt bra. Så pass bra att jag kunde göra Askersund med min mamma. Vi åt mat i hamnen, promenerade i affärer (en dam i en hälsokostaffär sa till och med "vad mysigt det verkar att promenera runt sådär", och det var det faktiskt) och åt världens godaste glass. Det var supervarmt och underbart att kunna röra sig fritt i solen efter att ha varit instängd i flera dagar.

Mitt sängliggande har dock inte bara varit otrevligt. Jag har haft en massa tid att titta ut klänningar som genast hamnade på min önskelista;

Nelly.com

 

Chapnlle.com

 

garderobsbutiken.se

 

 




Trevligt

Här om dagen kom min vän Andreas på besök. Vi trotsade min onda rygg och åkte in till Mediamarkt där vi hittade snygga kylskåp och kollade på 3D-tv.



Det var sol hela dagen. Det blev grillning och minigolf.



Kvällen och natten spenderades i Östansjö av alla ställen. Andreas skämde bort mig med godis- och filmkväll.

Dagen efter ignorerade vi solen utanför och stängde in oss med Avatar. Filmen alltså.

Trevligt!

Burkfantast

För ett tag sen köpte jag en söt liten burk för två tior. Jag har blivit en riktig burkfantast, jag har snart inte ens prylar att fylla alla mina burkar med, men det behövs väl inte?

 

Nu räknar jag ner tiden, det är en och en halv vecka kvar innan jag åker ner till Lund. Det får gärna bli fint väder, så jag får lite sol min sista (och enda) sommarlovsvecka.


Hårrosett

Jag shoppade på loppis jag med, en enda sak. En röd rosett att ha i håret.


Skotelefon

Min pappa känner mig så pass väl att ser han en skotelefon på loppis så vet han att jag vill ha den och köper den till mig. Och jag har nästan lite lust att skaffa hemtelefon bara för sakens skull.


<3 Lund

Jag tror inte att det här dagen kunde ha blivit bättre. Den började supertidigt med en morgonpromenad i solen med Thess fortsatte med fyra timmar på ett shoppingcentrum strax utanför Lund, sushi på balkongen till lunch, tupplur, träning utomhus, fiskbullar till middag och Nintendo wiispelande. Nu tänkte jag avrunda kvällen med några avsnitt Vänner och kanse lite rester från min och Thess myskväll igår.

Jag har av nån anledning hunnit med att shoppa en himla massa under den korta tiden jag varit här. Var fick jag de pengarna ifrån? Jag har till och med inhandlat så mycket att det blir jobbigt att visa allt på en gång, får visa lite i taget istället.

 

Gammelrosa klänning från H&M, rosetthalsband med spets från JC, svarta pärlörhängen från Only och kliklackar från Scorett, allt för ca 500:-. Rea är en bra grej.

2010-06-28 @ 21:40:57 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Konstigt men bra

Det känns konstoigt att kunna säga till Therese att "jag cyklar iväg strax, kommer om 20 minuter". Konstigt men bra. Det känns också bra att det känns konstigt att vara ifrån varandra en timme eller två, som om det var något helt ovanligt.

Jag är alltså i Lund nu och här har jag det lika bra som vanligt. Igår satt jag och Therese i "min" lägenhet (ja, jag har en lägenhet i Lund!), på en solvarm balkong med fin utsikt och pratade bort halva natten. Lite som förr. Nu ska vi iväg och träna efter jobbet, också det som förr. Fastän förr var det efter skolan. Nåja.

Jag trivs bra att vara nära den bästa vännen man kan ha.
2010-06-24 @ 16:17:42 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Martina som valuta

Jag är svullen på ländryggen. Som en liten boll, eller en puckel. Om jag åker till Egypten kan jag använda mig själv som valuta. Det är resultatet av att ha packat och flyttat hela dagen, min nylagade rygg gillade inte riktigt det.

Nu är det kaos i min lägenhet. Jag menar inte att det inte brukar vara det, men nu är det faktiskt värre än vanligt. Och det jag sparat till sist är sånt där som jag inte kan bestämma mig för om det är skräp eller inte.

Jag vet heller inte hur jag ska göra för att få med mig alla grejer. Imorrse packade jag muntert ner alla skor jag ville ha med, tills jag insåg att en stor rullväska med skor kanske var lite för mycket. Jag måste ju ha plats för handväskor också. Åh.

Kanske, kanske går det om jag sitter på dem när jag drar igen dragkedjan? Det är inte bara dåligt att ha gått upp i vikt.



Nu har jag separationsångest. Jag kommer sakna allt. Allt från familj, Koffe, vänner och släkt till loppisar på Uffes. Sommar i Viby. Gå upp äckligt tidigt för att traska iväg till städjobb. Torka bort illaluktande snus och tömma överfulla papperskorgar. En lägenhet full med små, små spindlar och annan mindre trevlig ohyra (har bland annat nån sorts djur som ser ut som små festingar fast med klor. trevlans). Nattmat och nattennis med Koffe. Sova helt avklädd på uteplatsen där ingen ändå ser. Bjuda över mig själv på mat hos mamma och pappa. För att inte tala om all separationsångest för alla skor jag tvingas lämna i Hallsberg (inte många par, men ändå). Det tar liksom inte slut.

Men jag kommer helt klart få det väldigt trevligt i Lund också. Saknar Therse och Daniel och hela staden trots att det inte var alls länge sen jag var där. Frågan är hur det kommer kännas att åka hem igen, efter två hela månader?
2010-06-21 @ 23:06:39 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Lagad rygg

Senaste veckan har jag varit ganska rörelseförhindrad. Min rygg har inte mått bra. Typiskt min rygg att gå och bli ond mitt i alla naprapaters semestertider. Igår åkte i alla fall jag till en naprapat i Askersund. 30 minuter, några konstiga ställningar (svårt att hålla sig för skratt), ett par höga smällar i ryggen och 450:- senare kändes det faktiskt riktigt bra. Så pass bra att jag kunde göra Askersund med min mamma. Vi åt mat i hamnen, promenerade i affärer (en dam i en hälsokostaffär sa till och med "vad mysigt det verkar att promenera runt sådär", och det var det faktiskt) och åt världens godaste glass. Det var supervarmt och underbart att kunna röra sig fritt i solen efter att ha varit instängd i flera dagar.

Mitt sängliggande har dock inte bara varit otrevligt. Jag har haft en massa tid att titta ut klänningar som genast hamnade på min önskelista;

Nelly.com

 

Chapnlle.com

 

garderobsbutiken.se

 

 



2010-06-19 @ 01:55:03 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Trevligt

Här om dagen kom min vän Andreas på besök. Vi trotsade min onda rygg och åkte in till Mediamarkt där vi hittade snygga kylskåp och kollade på 3D-tv.



Det var sol hela dagen. Det blev grillning och minigolf.



Kvällen och natten spenderades i Östansjö av alla ställen. Andreas skämde bort mig med godis- och filmkväll.

Dagen efter ignorerade vi solen utanför och stängde in oss med Avatar. Filmen alltså.

Trevligt!
2010-06-17 @ 22:06:02 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Burkfantast

För ett tag sen köpte jag en söt liten burk för två tior. Jag har blivit en riktig burkfantast, jag har snart inte ens prylar att fylla alla mina burkar med, men det behövs väl inte?

 

Nu räknar jag ner tiden, det är en och en halv vecka kvar innan jag åker ner till Lund. Det får gärna bli fint väder, så jag får lite sol min sista (och enda) sommarlovsvecka.

2010-06-12 @ 20:37:06 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Hårrosett

Jag shoppade på loppis jag med, en enda sak. En röd rosett att ha i håret.

2010-06-05 @ 20:17:55 Permalink Loppisfynd Kommentarer (3) Trackbacks ()


Skotelefon

Min pappa känner mig så pass väl att ser han en skotelefon på loppis så vet han att jag vill ha den och köper den till mig. Och jag har nästan lite lust att skaffa hemtelefon bara för sakens skull.

2010-06-05 @ 16:09:13 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


RSS 2.0