Ibland är jag avundsjuk på de som jobbar, ibland inte



Idag är jag glad. Tänk att det kan vara så härligt att kombinera nytta med nöje - plugga och njuta av solen. Tänk att det skulle gå och bli såhär fint väder just när det är tentavecka.
I vanliga fall hade jag varit panikslagen såhär en vecka innan tentan, med tanke på allt plugg jag har att göra. Solen kan ju få vilken skoltrött och opepp student som helst att bli jättemotiverad.
Idag har jag det faktiskt riktigt bra. Att det kan bli dåligt väder imorgon igen, och att jag trots att jag suttit i solen nästan hela dagen inte fått en gnutta färg, bara ett tjugotal fler fräknar på näsan, gör inte så mycket. Inte heller gör det nåt att jag snart måste sticka iväg till universitetet för att betala en gigantisk biblioteksskuld. Eller att det just flög in en tjock, sömndrucken geting genom mitt fönster.

Bra dag

Har haft en sån där perfekt dag idag, tillsammans med familj och släkt. En god lunch i solen, ett besök hos min morfar med hela släkten och en mysig eftermiddag/kväll på en madrass tillsammans med Magda, Mathilda och Emelie (som inte hör till släkten men som såklart var väldigt välkommen hon också). Hur bra som helst.





Mathilda och jag blev så inspirerade av Magda och Emelies färgglada naglar att vi avslutade kvällen på madrassen med att måla våra egna i skärt och lackrött.



Så himla bra dag. Hur har er helg varit?

Just nu...

...grillning hos mig!


Lundshopping

Jag shoppade faktiskt när jag var nere i Lund. En söt liten kvarn för 15 kronor, som gjorde sig bra på min kryddhylla.

 

Jag hittade för övrigt väldigt mycket fint när vi var på loppis i Lund, men eftersom jag ju ska flytta snart är det ganska onödigt att shoppa grejer till lägenheten. Nu räknar jag ner dagarna, det är mindre än en månad kvar!


God natt

Jag känner att jag kan bli fast med att lyssna på den här låten hela natten. Robyn är min största idol.

http://vimeo.com/11925060

God natt ni andra.

Skor?

Till sommaren önskar jag mig tre par skor. Ett par röda, lackiga (som substitut för de supersnygga jag köpte i vintras men som jag var tvungen att sälja då de var för små), ett par tuffa, svarta med kedjor eller nitar att matcha sommarens söta blommiga klänningar med, och ett par klackar i en hudnära färg för att förlänga benen. Och tänka sig, när jag "snubblade" (harkel) över gojane.com hittade jag alla tre paren på deras klackrea.


Tårtkalas

Ikväll ska det faktiskt bli av, jag ska springa (rulla) vårruset! Månader av träning (hmpf) och förberedelser. Jag ska springa med Magda, och till och med få en t-shirt med mitt namn på. Hoppas bara att det inte är fullt så kvavt ikväll.

Faktum är att jag behöver denna 5 km promenad. Igår fyllde nämligen Lotten år, hon bjöd på tårtbuffé där man fick lov att ta en bit av varje tårta. Det passade mig med min ekande tomma kyl bra.

 

Bilden stal jag från Lotten.

 

För övrigt har det hänt flera andra saker senaste tiden. Jag träffade Cattis för första gången på väldigt länge, hon kom hit på glassbesök tillsammans med sin karl. Jag har jobbat massor (även det passar min tomma kyl utmärkt). Jag har varit urfattig, men det är ju inget ovanligt. Jag har tjänat 67:- på loppis, inga stora pengar, men det är bra att rensa ut lägenheten inför flytten.

 

Nu ska jag plugga (facebooka).


Minifödelsedag

Här om dagen kom det ett litet, litet paket till mig.



Det innehöll ett tjusigt halsband som jag vunnit i den här fina bloggen.

  

Mobilbilder är inte de bästa. Frågan är om det kommer bli en ny kamera eller en utalandsresa till hösten, har jag råd med både och?


Alma

Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa och lekt med Alma. Hon bara växer och växer.



Men hon blir inte direkt smartare med åldern.

 

Hur som helst är hon världens kramgoaste hund.


Min nya favoritrestaurang

Här har man varit i Lund och blivit bortskämd i över en vecka, bara för att komma hem och bli ännu mer bortskämd. Denna mat väntade hemma hos Andreas när jag besökte honom för att kolla in hans nya, fina lägenhet.

 

Till den serverades vitt härligt vin och planer inför höstens eventuella Londonresa. Jag misstänker att jag kommer besöka honom snart igen.

Ibland är jag avundsjuk på de som jobbar, ibland inte



Idag är jag glad. Tänk att det kan vara så härligt att kombinera nytta med nöje - plugga och njuta av solen. Tänk att det skulle gå och bli såhär fint väder just när det är tentavecka.
I vanliga fall hade jag varit panikslagen såhär en vecka innan tentan, med tanke på allt plugg jag har att göra. Solen kan ju få vilken skoltrött och opepp student som helst att bli jättemotiverad.
Idag har jag det faktiskt riktigt bra. Att det kan bli dåligt väder imorgon igen, och att jag trots att jag suttit i solen nästan hela dagen inte fått en gnutta färg, bara ett tjugotal fler fräknar på näsan, gör inte så mycket. Inte heller gör det nåt att jag snart måste sticka iväg till universitetet för att betala en gigantisk biblioteksskuld. Eller att det just flög in en tjock, sömndrucken geting genom mitt fönster.
2010-05-31 @ 15:00:29 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Bra dag

Har haft en sån där perfekt dag idag, tillsammans med familj och släkt. En god lunch i solen, ett besök hos min morfar med hela släkten och en mysig eftermiddag/kväll på en madrass tillsammans med Magda, Mathilda och Emelie (som inte hör till släkten men som såklart var väldigt välkommen hon också). Hur bra som helst.





Mathilda och jag blev så inspirerade av Magda och Emelies färgglada naglar att vi avslutade kvällen på madrassen med att måla våra egna i skärt och lackrött.



Så himla bra dag. Hur har er helg varit?
2010-05-30 @ 21:24:48 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Just nu...

...grillning hos mig!

2010-05-29 @ 20:42:14 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Lundshopping

Jag shoppade faktiskt när jag var nere i Lund. En söt liten kvarn för 15 kronor, som gjorde sig bra på min kryddhylla.

 

Jag hittade för övrigt väldigt mycket fint när vi var på loppis i Lund, men eftersom jag ju ska flytta snart är det ganska onödigt att shoppa grejer till lägenheten. Nu räknar jag ner dagarna, det är mindre än en månad kvar!

2010-05-29 @ 14:36:38 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


God natt

Jag känner att jag kan bli fast med att lyssna på den här låten hela natten. Robyn är min största idol.

http://vimeo.com/11925060

God natt ni andra.
2010-05-21 @ 23:57:30 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Skor?

Till sommaren önskar jag mig tre par skor. Ett par röda, lackiga (som substitut för de supersnygga jag köpte i vintras men som jag var tvungen att sälja då de var för små), ett par tuffa, svarta med kedjor eller nitar att matcha sommarens söta blommiga klänningar med, och ett par klackar i en hudnära färg för att förlänga benen. Och tänka sig, när jag "snubblade" (harkel) över gojane.com hittade jag alla tre paren på deras klackrea.

2010-05-21 @ 20:51:06 Permalink Skokärlek Kommentarer (3) Trackbacks ()


Tårtkalas

Ikväll ska det faktiskt bli av, jag ska springa (rulla) vårruset! Månader av träning (hmpf) och förberedelser. Jag ska springa med Magda, och till och med få en t-shirt med mitt namn på. Hoppas bara att det inte är fullt så kvavt ikväll.

Faktum är att jag behöver denna 5 km promenad. Igår fyllde nämligen Lotten år, hon bjöd på tårtbuffé där man fick lov att ta en bit av varje tårta. Det passade mig med min ekande tomma kyl bra.

 

Bilden stal jag från Lotten.

 

För övrigt har det hänt flera andra saker senaste tiden. Jag träffade Cattis för första gången på väldigt länge, hon kom hit på glassbesök tillsammans med sin karl. Jag har jobbat massor (även det passar min tomma kyl utmärkt). Jag har varit urfattig, men det är ju inget ovanligt. Jag har tjänat 67:- på loppis, inga stora pengar, men det är bra att rensa ut lägenheten inför flytten.

 

Nu ska jag plugga (facebooka).

2010-05-19 @ 12:54:32 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Minifödelsedag

Här om dagen kom det ett litet, litet paket till mig.



Det innehöll ett tjusigt halsband som jag vunnit i den här fina bloggen.

  

Mobilbilder är inte de bästa. Frågan är om det kommer bli en ny kamera eller en utalandsresa till hösten, har jag råd med både och?

2010-05-13 @ 14:37:59 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Alma

Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa och lekt med Alma. Hon bara växer och växer.



Men hon blir inte direkt smartare med åldern.

 

Hur som helst är hon världens kramgoaste hund.

2010-05-12 @ 21:32:32 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Min nya favoritrestaurang

Här har man varit i Lund och blivit bortskämd i över en vecka, bara för att komma hem och bli ännu mer bortskämd. Denna mat väntade hemma hos Andreas när jag besökte honom för att kolla in hans nya, fina lägenhet.

 

Till den serverades vitt härligt vin och planer inför höstens eventuella Londonresa. Jag misstänker att jag kommer besöka honom snart igen.
2010-05-12 @ 12:31:54 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


RSS 2.0