Ibland är jag avundsjuk på de som jobbar, ibland inte



Idag är jag glad. Tänk att det kan vara så härligt att kombinera nytta med nöje - plugga och njuta av solen. Tänk att det skulle gå och bli såhär fint väder just när det är tentavecka.
I vanliga fall hade jag varit panikslagen såhär en vecka innan tentan, med tanke på allt plugg jag har att göra. Solen kan ju få vilken skoltrött och opepp student som helst att bli jättemotiverad.
Idag har jag det faktiskt riktigt bra. Att det kan bli dåligt väder imorgon igen, och att jag trots att jag suttit i solen nästan hela dagen inte fått en gnutta färg, bara ett tjugotal fler fräknar på näsan, gör inte så mycket. Inte heller gör det nåt att jag snart måste sticka iväg till universitetet för att betala en gigantisk biblioteksskuld. Eller att det just flög in en tjock, sömndrucken geting genom mitt fönster.

Kommentarer
Postat av: Stina

Skönt med såna dagar! Och jag läste att det ska vara fint hela veckan faktiskt. :)

2010-05-31 @ 17:22:30
URL: http://ekandersson.blogg.se/
Postat av: Catrins Garderobstankar

Men åh så härligt du skriver - och vilken bra känsla!



Jajaja klart du ska ut på loppisrunda - glöm inte visa dina fynd ;)

2010-06-04 @ 14:05:30
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback