Ny lägenhet, nytt bord

De senaste veckorna har varit fulla av jobb, plugg, flytt och resa. Och ovanpå det en hejdundrande envis influensa, som inte verkar ha velat släppa taget förrän nu. Det har, med andra ord, varit fullt upp. Trots influensan gick tentan ganska bra, resan var underbar (London till våren!) och min nya lägenhet börjar se ganska skaplig ut, i alla fall i alla rum utom vardagsrummet, som just nu pryds av endast en stege och en bunt tomma flyttkartonger. Där ska det tapetseras om i en gräddvit tapet (något mer lättmatchad än den nuvarnde tapeten, gul med orangea fyrkanter), är min plan.

Eftersom mitt gamla köksbord var väldigt rangligt och skabbigt tiggde jag till mig ett nytt av min mor. Hon hade nämligen köpt ett superhärligt, lagom stort bord på en auktion i somras, medan jag var och roade mig i Lund. Det här bordet är inte ett vanligt bord, det har både skärbräda, bakbord, strykbräda och besticklåda. Superpraktiskt! Jag påpekade för mamma att hon minsann inte har någon plats för det, och att hon gärna fick förvara det hos mig! Hah!

Med lite ny färg blev det perfekt i mitt lilla kök;

 

Lägg märke till mitt härliga golv!


Ny lägenhet, nytt bord

De senaste veckorna har varit fulla av jobb, plugg, flytt och resa. Och ovanpå det en hejdundrande envis influensa, som inte verkar ha velat släppa taget förrän nu. Det har, med andra ord, varit fullt upp. Trots influensan gick tentan ganska bra, resan var underbar (London till våren!) och min nya lägenhet börjar se ganska skaplig ut, i alla fall i alla rum utom vardagsrummet, som just nu pryds av endast en stege och en bunt tomma flyttkartonger. Där ska det tapetseras om i en gräddvit tapet (något mer lättmatchad än den nuvarnde tapeten, gul med orangea fyrkanter), är min plan.

Eftersom mitt gamla köksbord var väldigt rangligt och skabbigt tiggde jag till mig ett nytt av min mor. Hon hade nämligen köpt ett superhärligt, lagom stort bord på en auktion i somras, medan jag var och roade mig i Lund. Det här bordet är inte ett vanligt bord, det har både skärbräda, bakbord, strykbräda och besticklåda. Superpraktiskt! Jag påpekade för mamma att hon minsann inte har någon plats för det, och att hon gärna fick förvara det hos mig! Hah!

Med lite ny färg blev det perfekt i mitt lilla kök;

 

Lägg märke till mitt härliga golv!

2010-10-19 @ 15:32:18 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


RSS 2.0