*

Wohoo, ny design :D

*

Ibland måste man få skryta. Det här är ett sånt tillfälle.
Nej, jag har inte ett öre att köpa skor för. Dessa köpte jag nya på Tradera för över två månader sen, men de kom först för ett par veckor sedan. Om de var värda väntetiden? Oh ja!


*

Idag har jag haft storbesök. Och då menar jag verkligen storbesök. Alma är redan lika stor som vår förra berner, och hon lär fortsätta växa en del. Men trots storleken är hon inte direkt tuff, faktiskt så är hon en riktig mes.




Vi var på långpromenad, och jag konstaterade att de som inte gillar hösten vet helt enkelt inte vad de pratar om.




Igår hörde Cattis av sig och var träningssugen. Som den bra kompis jag är så ställde jag upp på att träna med henne idag! Eller så var det för att jag börjat notera att mina kläder krymt. Hur som helst, snart ska träningskläderna på!

Efter det åker jag till Koffe och myser.


*

Klockan 7 satt jag på tåget på väg in till Katrineholm, klockan 17 satt jag på tåget på väg hem från Katrineholm. Det har varit en lång och intensiv dag.

Nu ska jag snart iväg ner till Ica och handla kålrot, imorrn ska jag och mamma göra rotmos, yeah!
Morgondagen:

Valpsäkra lägenheten
Hundvakt
Plugga
Städa
Plugga
Städa
Matlagning med mamma
Grupparbetemsnmöte
Träningsdejt med Cattis

Ska nog unna mig ett cocosnötsbubbelbad senare ikväll, får förhoppningsvis sällskap <3

Bästa bubbelbadet ever!


*

Igår - Plugg och sushi i Katrineholm


Mmmmm, heaven.



Idag - Jobb på Volvo och Konsum.
Imorgon - Plugg i Katrineholm
Torsdag - Jobb?

Fullt upp, men extra pengar är alltid välkomna.


*

Uuuuuää, mörker! Är det nu man får trösta sig med godis?

K: Kan inte vi köpa choklad?
M: Men jag måste äta nyttigt nu. Jag blir tjock.
K: Men jag kan ta?
M: Tror du att jag kan sitta och lukta på dig medan du vräker i dig choklad?
K: Jag kan hålla för din näsa.

Toppen.

Idag var jag ute med elin på en liten körvända. Elin satt på Lotus och jag bakom Yoshi. Det märks att hästarna har kommit igång lite nu, de blir bara piggare och piggare och det är kul!
I övrigt är det plugg som gäller, men jag får inte mycket gjort. Jag är för blåst helt enkelt. Det värsta är att så fort jag kör fast så släpper jag allt och ger upp, i alla fall för tillfället. Ännu värre blir det när man vet att det finns andra utbildningar i andra delar av Sverige jag nästan hellre skulle vilja gå...

Nu ska jag iväg och plocka in hästarna och sen hem och muffla choklad. Hemska, hemska mig.


Får bli en nattpromenad igen, som det har blivit de senaste nätterna.


Bröllop!

Hemma igen efter några underbara dygn i Lund!

Torsdagen gick åt till att att packa, och gång på gång kontrollera så att både klänning, skor och presenter verkligen var nerpackade. Man kan aldrig så noga veta med mig.
Jag bilade dit tidigt på fredag morgon tillsammans med Thess föräldrar och Jenny. Var ganska rejält stelbent men väldigt glad när vi anlände till Lund.

Fredag kväll och lördag förmiddag har jag förträngt, jag var, även om det kanske inte direkt syndes, ganska panikslagen. Då var det ändå inte jag som skulle gifta mig.
Måste erkänna att jag var väldigt avskräckt från att gifta mig efter att ha sett Thess stress dagen innan bröllopet, men jag mjuknade lite när hon stod i sin blivande makes brors vardagsrum, ikädd sin helt underbara klänning och och sin vackra håruppsättning och smink. Då försvann också lite av min stress, när jag insåg att det inte skulle spela någon som helst roll hur jag såg ut i kyrkan, inte en människa skulle se mig ändå.
Jag är helt övertygad om att det inte har funnits och aldrig kommer finnas en vackrare brud.
Hur som helst fick jag hjälp av Jenny att fixa håret. Thess frisör Sandra gav tips om hur vi skulle göra. Lockarna höll i sig hela kvällen och dagen efter!

Kvällen som följde var helt underbar. Maten, toastmastern, talen och människorna var helt fantastiska, och jag ville inte att kvällen skulle ta slut. Thess gifte verkligen in sig i en grymt härlig familj. Dessutom kommer hon från en grymt härlig familj. Kvällen kunde inte bli annat än lyckad för alla som var där. Jag funderar på att be dem adoptera mig, så jag också kan få vara där.

Helgens elsjälar var Jenny, som skötte det mesta arbetet efter bröllopsfesten när jag redan hade slocknat, och Daniels bror Stefan, som skjutsade runt och fixade och donade en massa. Helt fantastiska.

Hoppas på bilder från Jenny snart, hon tog över 300 stycken under helgen!

*

Nåt bloggande har det inte funnits tid för.

Helgen:
Tjäna pengar på loppis för att ha råd att ta mig in till Örebro för att träffa Danne och Thess på Frimis. Värt vart enda öre! Förfest och Frimis. Tur att Danne var snäll att lägga ut pengar för resan hem till Hallsberg, annars hade jag fortfarande irrat runt i Örebro. Gäller bara att komma ihåg att betela tillbaka, jag brukar vara ganska förvirrad när det gäller sånt. Jag brukar vara ganska förvirrad över huvudtaget.

Söndag födelsedagsfika med släkten. Myspys. Jag funderar på att bjuda över min släkt lite oftare, det är väldigt trevligt att ha dem på besök.

Pluggvecka. Har aldrig haft så mycket att göra utan att få nåt gjort. Vet inte vad det beror på.
Hoppas på att väcka pluggmotivation tillsammans med Frida nästa vecka.



*

Här om dagen var jag så stolt över att jag i snitt har 9 unika läsare på min blogg om dagen.
När man sedan tittar på de mest besökta bloggarna på blogg.se så har de över 20000 besökare. Om det är unika besökare vet jag inte, men jag känner att jag hur som helst har ett tag kvar. maha.
(Om det sen gäller att vara realistisk så nej, jag tror inte att jag kommer upp i över i snitt 9 unika besökare om dagen. Men jag är nöjd ändå)

Förresten så är det jättefånigt att skriva om besökare i sin blogg.

Imorrn kommer äntligen Therese hit, då ska vi fira våra födelsedagar med party. Och nästa vecka drar jag ner till lund, för då är det bröllop! Kan inte förstå att det har gått så snabbt.

Jag älskar...

Mineral Face Mist från Oriflame



Helt underbar uppfriskande spray för annsiktet. Man kan använda den när som helst när huden känns stram, torr och glåmig, även när man har smink. Flaskan är inte större än en liten hårspraysflaska så den passar utmärkt att ha i väskan.
Sen vet jag inte om den genomför de mjukgörande under som den lovar, men för mig duger den alldeles utmärkt som den är. Min bärbara bästa kompis.


*





Nu har jag ju visserligen redan fyllt, men en önskelista skadar inte!

1. Jag har väl hittills inte riktigt gillat den nya trenden med "klumpiga boots", men dessa blev jag väldigt förtjust i.  Jag hittade dem på tradera.com, och de ska faktiskt bli mina. De ska jag ha slarvigt knytna tillsammans med ett par ljusa jeans, yeah! Tycker också att det är grymt snyggt att ha tillsammans med en tight klänning eller en vid kjol för att "klä ner" outfiten lite.

2. Skor med remmar och nitar. Jag hittar dem lite överallt, och är hela tiden lika kär i dem. Tyvärr tenderar de att vara ganska dyra.

3. Romantiska stövletter. De riktigt skriker Martina. De brukar ofta dyka upp på tradera i lite olika färger.

4. Ett par riktigt snygga, lårhöga stövlar! Minns inte rikigt var jag hittade just de här. Än så länge är det bara en dröm för mig. De är ju inte direkt billiga, de där skönheterna. De ska gå upp en bit över knäet, vara i mocka ha hög, smal klack och lite rund tå. De får gärna vara bruna också - alltså precis som på den här bilden. Då är det precis vad jag letar efter.

5. Bedårande "spetsskor" från chapnlle.com¨

Det är väl bara att drömma vidare.

*

Igår blev jag 21 år!

Detta firades med att sova länge, kände mig inte helt kry. Sedan kladdkaka och vaniljlängd med familjen, medan jag öppnade fina presenter. Är supernöjd, fick allt jag önskat mig, och lite till! Dunkuddar, fondueset, trådlös datamus och ljus formade som högklackade skor (vad passar mig bättre liksom?). Dessutom, ÄNTLIGEN stora temuggar :D







Sedan var jag på biofilmen Prinsessa tillsammans med kusinerna Mathilda, Lovisa och Vendela. Vi var alla överens om att filmen var superbra och sevärd (även Vendela, som blivit så stor nu :P).
Enda problemet var min näsa som rann för glatta livet.

Senare på kvällen blev jag allt tröttare och hängigare, och halsen värkte. Höstförkylning hejsan. Det slår aldrig fel, jag SKA vara sjuk när jag fyller år. Lyckades iaf ta mig hem till Koffe där han väntade med överraskning, tända ljus, present och daimtårta! Myspysen, jag anade verkligen ingenting <3 Jag är övertygad om att daimtårta är den bästa medicinen mot halsont.

Jättebra födelsedag!


*

Är frusen och trött, och har inte alls lust att sitta i skolan hela dagen. Vill hellre krypa ner tillsammans med Koffe i hans varma säng och sova några timmar till. Istället sitter jag i skolan och är grinig över dåliga tågtider och över att det så promt måste vara fint väder ute när jag är tvungen att sitta inne. BitterMartina.


*

Party igår! Insåg ganska snabbt att det inte var nån idé att ta kort med min mobil. Gjorde ett försök hur som helst.



Kvällen: äckligt smultronvin, god flädercider, tåg, Frimis, härligt prat, dans i äcklig lukt, lakritsshot, dans till 90-tal, skavsår på tån, fel på bankomat, äcklig kebabrulle och sömnig resa hem.

Nästa helg blire party igen!


*

Hej igen.
Den här veckan har jag varit bosatt i Koffes säng tillsammans med min dator, en massa engelska vetenskapliga artiklar, min rosa överstrykningspenna och engelskalexikon, och stadig kontakt med klasskompisarna Frida och Emelie.
Inte ens för tio minuter har jag kunnat slappna av helt. Panikångest hejsan. Spännande eftersom mitt arbete handlade om just ångestrelaterade sjukdomar.

Men nu är jag tillbaka igen. Tillslut, med en timma till godo (en bragd för att vara mig), lämnade jag in mitt arbete och firade det hela med en liten ridtur.

Imorgon = Utgång
Måndag = Skola
Tisdag = Födelsedag (ev. utgång, nån som är på?)
Lördag = Födelsedagspartaj tillsammans med Thess! Yeah!




*

Ett tecken på att jag börjar likna min mamma:

Jag går in en mataffär för att köpa två varor.
Jag kommer ut ur samma mataffär med två kassar varor.

*

Wohoo, ny design :D
2009-10-30 @ 19:56:26 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Ibland måste man få skryta. Det här är ett sånt tillfälle.
Nej, jag har inte ett öre att köpa skor för. Dessa köpte jag nya på Tradera för över två månader sen, men de kom först för ett par veckor sedan. Om de var värda väntetiden? Oh ja!

2009-10-30 @ 13:26:12 Permalink Skokärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Idag har jag haft storbesök. Och då menar jag verkligen storbesök. Alma är redan lika stor som vår förra berner, och hon lär fortsätta växa en del. Men trots storleken är hon inte direkt tuff, faktiskt så är hon en riktig mes.




Vi var på långpromenad, och jag konstaterade att de som inte gillar hösten vet helt enkelt inte vad de pratar om.




Igår hörde Cattis av sig och var träningssugen. Som den bra kompis jag är så ställde jag upp på att träna med henne idag! Eller så var det för att jag börjat notera att mina kläder krymt. Hur som helst, snart ska träningskläderna på!

Efter det åker jag till Koffe och myser.

2009-10-29 @ 16:47:52 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Klockan 7 satt jag på tåget på väg in till Katrineholm, klockan 17 satt jag på tåget på väg hem från Katrineholm. Det har varit en lång och intensiv dag.

Nu ska jag snart iväg ner till Ica och handla kålrot, imorrn ska jag och mamma göra rotmos, yeah!
Morgondagen:

Valpsäkra lägenheten
Hundvakt
Plugga
Städa
Plugga
Städa
Matlagning med mamma
Grupparbetemsnmöte
Träningsdejt med Cattis

Ska nog unna mig ett cocosnötsbubbelbad senare ikväll, får förhoppningsvis sällskap <3

Bästa bubbelbadet ever!

2009-10-28 @ 19:21:38 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Igår - Plugg och sushi i Katrineholm


Mmmmm, heaven.



Idag - Jobb på Volvo och Konsum.
Imorgon - Plugg i Katrineholm
Torsdag - Jobb?

Fullt upp, men extra pengar är alltid välkomna.

2009-10-27 @ 19:45:21 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Uuuuuää, mörker! Är det nu man får trösta sig med godis?

K: Kan inte vi köpa choklad?
M: Men jag måste äta nyttigt nu. Jag blir tjock.
K: Men jag kan ta?
M: Tror du att jag kan sitta och lukta på dig medan du vräker i dig choklad?
K: Jag kan hålla för din näsa.

Toppen.

Idag var jag ute med elin på en liten körvända. Elin satt på Lotus och jag bakom Yoshi. Det märks att hästarna har kommit igång lite nu, de blir bara piggare och piggare och det är kul!
I övrigt är det plugg som gäller, men jag får inte mycket gjort. Jag är för blåst helt enkelt. Det värsta är att så fort jag kör fast så släpper jag allt och ger upp, i alla fall för tillfället. Ännu värre blir det när man vet att det finns andra utbildningar i andra delar av Sverige jag nästan hellre skulle vilja gå...

Nu ska jag iväg och plocka in hästarna och sen hem och muffla choklad. Hemska, hemska mig.


Får bli en nattpromenad igen, som det har blivit de senaste nätterna.

2009-10-22 @ 19:32:36 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Bröllop!

Hemma igen efter några underbara dygn i Lund!

Torsdagen gick åt till att att packa, och gång på gång kontrollera så att både klänning, skor och presenter verkligen var nerpackade. Man kan aldrig så noga veta med mig.
Jag bilade dit tidigt på fredag morgon tillsammans med Thess föräldrar och Jenny. Var ganska rejält stelbent men väldigt glad när vi anlände till Lund.

Fredag kväll och lördag förmiddag har jag förträngt, jag var, även om det kanske inte direkt syndes, ganska panikslagen. Då var det ändå inte jag som skulle gifta mig.
Måste erkänna att jag var väldigt avskräckt från att gifta mig efter att ha sett Thess stress dagen innan bröllopet, men jag mjuknade lite när hon stod i sin blivande makes brors vardagsrum, ikädd sin helt underbara klänning och och sin vackra håruppsättning och smink. Då försvann också lite av min stress, när jag insåg att det inte skulle spela någon som helst roll hur jag såg ut i kyrkan, inte en människa skulle se mig ändå.
Jag är helt övertygad om att det inte har funnits och aldrig kommer finnas en vackrare brud.
Hur som helst fick jag hjälp av Jenny att fixa håret. Thess frisör Sandra gav tips om hur vi skulle göra. Lockarna höll i sig hela kvällen och dagen efter!

Kvällen som följde var helt underbar. Maten, toastmastern, talen och människorna var helt fantastiska, och jag ville inte att kvällen skulle ta slut. Thess gifte verkligen in sig i en grymt härlig familj. Dessutom kommer hon från en grymt härlig familj. Kvällen kunde inte bli annat än lyckad för alla som var där. Jag funderar på att be dem adoptera mig, så jag också kan få vara där.

Helgens elsjälar var Jenny, som skötte det mesta arbetet efter bröllopsfesten när jag redan hade slocknat, och Daniels bror Stefan, som skjutsade runt och fixade och donade en massa. Helt fantastiska.

Hoppas på bilder från Jenny snart, hon tog över 300 stycken under helgen!
2009-10-19 @ 17:08:24 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Nåt bloggande har det inte funnits tid för.

Helgen:
Tjäna pengar på loppis för att ha råd att ta mig in till Örebro för att träffa Danne och Thess på Frimis. Värt vart enda öre! Förfest och Frimis. Tur att Danne var snäll att lägga ut pengar för resan hem till Hallsberg, annars hade jag fortfarande irrat runt i Örebro. Gäller bara att komma ihåg att betela tillbaka, jag brukar vara ganska förvirrad när det gäller sånt. Jag brukar vara ganska förvirrad över huvudtaget.

Söndag födelsedagsfika med släkten. Myspys. Jag funderar på att bjuda över min släkt lite oftare, det är väldigt trevligt att ha dem på besök.

Pluggvecka. Har aldrig haft så mycket att göra utan att få nåt gjort. Vet inte vad det beror på.
Hoppas på att väcka pluggmotivation tillsammans med Frida nästa vecka.


2009-10-14 @ 22:57:13 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Här om dagen var jag så stolt över att jag i snitt har 9 unika läsare på min blogg om dagen.
När man sedan tittar på de mest besökta bloggarna på blogg.se så har de över 20000 besökare. Om det är unika besökare vet jag inte, men jag känner att jag hur som helst har ett tag kvar. maha.
(Om det sen gäller att vara realistisk så nej, jag tror inte att jag kommer upp i över i snitt 9 unika besökare om dagen. Men jag är nöjd ändå)

Förresten så är det jättefånigt att skriva om besökare i sin blogg.

Imorrn kommer äntligen Therese hit, då ska vi fira våra födelsedagar med party. Och nästa vecka drar jag ner till lund, för då är det bröllop! Kan inte förstå att det har gått så snabbt.
2009-10-09 @ 19:03:06 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Jag älskar...

Mineral Face Mist från Oriflame



Helt underbar uppfriskande spray för annsiktet. Man kan använda den när som helst när huden känns stram, torr och glåmig, även när man har smink. Flaskan är inte större än en liten hårspraysflaska så den passar utmärkt att ha i väskan.
Sen vet jag inte om den genomför de mjukgörande under som den lovar, men för mig duger den alldeles utmärkt som den är. Min bärbara bästa kompis.

2009-10-09 @ 18:55:21 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*





Nu har jag ju visserligen redan fyllt, men en önskelista skadar inte!

1. Jag har väl hittills inte riktigt gillat den nya trenden med "klumpiga boots", men dessa blev jag väldigt förtjust i.  Jag hittade dem på tradera.com, och de ska faktiskt bli mina. De ska jag ha slarvigt knytna tillsammans med ett par ljusa jeans, yeah! Tycker också att det är grymt snyggt att ha tillsammans med en tight klänning eller en vid kjol för att "klä ner" outfiten lite.

2. Skor med remmar och nitar. Jag hittar dem lite överallt, och är hela tiden lika kär i dem. Tyvärr tenderar de att vara ganska dyra.

3. Romantiska stövletter. De riktigt skriker Martina. De brukar ofta dyka upp på tradera i lite olika färger.

4. Ett par riktigt snygga, lårhöga stövlar! Minns inte rikigt var jag hittade just de här. Än så länge är det bara en dröm för mig. De är ju inte direkt billiga, de där skönheterna. De ska gå upp en bit över knäet, vara i mocka ha hög, smal klack och lite rund tå. De får gärna vara bruna också - alltså precis som på den här bilden. Då är det precis vad jag letar efter.

5. Bedårande "spetsskor" från chapnlle.com¨

Det är väl bara att drömma vidare.
2009-10-07 @ 22:26:54 Permalink Skokärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Igår blev jag 21 år!

Detta firades med att sova länge, kände mig inte helt kry. Sedan kladdkaka och vaniljlängd med familjen, medan jag öppnade fina presenter. Är supernöjd, fick allt jag önskat mig, och lite till! Dunkuddar, fondueset, trådlös datamus och ljus formade som högklackade skor (vad passar mig bättre liksom?). Dessutom, ÄNTLIGEN stora temuggar :D







Sedan var jag på biofilmen Prinsessa tillsammans med kusinerna Mathilda, Lovisa och Vendela. Vi var alla överens om att filmen var superbra och sevärd (även Vendela, som blivit så stor nu :P).
Enda problemet var min näsa som rann för glatta livet.

Senare på kvällen blev jag allt tröttare och hängigare, och halsen värkte. Höstförkylning hejsan. Det slår aldrig fel, jag SKA vara sjuk när jag fyller år. Lyckades iaf ta mig hem till Koffe där han väntade med överraskning, tända ljus, present och daimtårta! Myspysen, jag anade verkligen ingenting <3 Jag är övertygad om att daimtårta är den bästa medicinen mot halsont.

Jättebra födelsedag!

2009-10-07 @ 14:02:06 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


*

Är frusen och trött, och har inte alls lust att sitta i skolan hela dagen. Vill hellre krypa ner tillsammans med Koffe i hans varma säng och sova några timmar till. Istället sitter jag i skolan och är grinig över dåliga tågtider och över att det så promt måste vara fint väder ute när jag är tvungen att sitta inne. BitterMartina.

2009-10-05 @ 08:03:44 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


*

Party igår! Insåg ganska snabbt att det inte var nån idé att ta kort med min mobil. Gjorde ett försök hur som helst.



Kvällen: äckligt smultronvin, god flädercider, tåg, Frimis, härligt prat, dans i äcklig lukt, lakritsshot, dans till 90-tal, skavsår på tån, fel på bankomat, äcklig kebabrulle och sömnig resa hem.

Nästa helg blire party igen!

2009-10-04 @ 23:18:37 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Hej igen.
Den här veckan har jag varit bosatt i Koffes säng tillsammans med min dator, en massa engelska vetenskapliga artiklar, min rosa överstrykningspenna och engelskalexikon, och stadig kontakt med klasskompisarna Frida och Emelie.
Inte ens för tio minuter har jag kunnat slappna av helt. Panikångest hejsan. Spännande eftersom mitt arbete handlade om just ångestrelaterade sjukdomar.

Men nu är jag tillbaka igen. Tillslut, med en timma till godo (en bragd för att vara mig), lämnade jag in mitt arbete och firade det hela med en liten ridtur.

Imorgon = Utgång
Måndag = Skola
Tisdag = Födelsedag (ev. utgång, nån som är på?)
Lördag = Födelsedagspartaj tillsammans med Thess! Yeah!



2009-10-03 @ 00:47:27 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


*

Ett tecken på att jag börjar likna min mamma:

Jag går in en mataffär för att köpa två varor.
Jag kommer ut ur samma mataffär med två kassar varor.
2009-10-01 @ 23:43:18 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0