Falafel på buske

Daniel äter nåt yr kylen.
Daniel: BLÄ! Vad mjuk den var, ska den vara så?
Jag: Vad var det?
Daniel: En sån falafel.
Jag: Va?! 
Daniel: Fast innan det blir falafel.
Jag: Kikärta?
Daniel: Ja.
 

Fast det inte så konstigt att han inte vet vad kikärtor är, i Skåne är falafel vanligare än kikärtor.

Stavfel

Nej, jag tror inte att "själva" stavas "skälva". J och K sitter alldeles för nära varandra, precis som K och L gör.

(Ang. inlägget nedan).

Uppvärmd

Det värsta som finns är att gå upp på morgonen i en lägenhet med svinkallt golv, höra hur det blåser och regnar ute och lämna en varm och mjuk man i sängen.

 
Det bästa som finns är att en stund senare, efter en joggingtur i busväder, klä av sig löpartights och värma sina isbitar till fötter på samma varma och mjuka man. Torts protester.
 
Testa skälva så ska ni få se!

Falafel på buske

Daniel äter nåt yr kylen.
Daniel: BLÄ! Vad mjuk den var, ska den vara så?
Jag: Vad var det?
Daniel: En sån falafel.
Jag: Va?! 
Daniel: Fast innan det blir falafel.
Jag: Kikärta?
Daniel: Ja.
 

Fast det inte så konstigt att han inte vet vad kikärtor är, i Skåne är falafel vanligare än kikärtor.
2012-10-11 @ 23:24:49 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Stavfel

Nej, jag tror inte att "själva" stavas "skälva". J och K sitter alldeles för nära varandra, precis som K och L gör.

(Ang. inlägget nedan).
2012-10-10 @ 18:14:37 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Uppvärmd

Det värsta som finns är att gå upp på morgonen i en lägenhet med svinkallt golv, höra hur det blåser och regnar ute och lämna en varm och mjuk man i sängen.

 
Det bästa som finns är att en stund senare, efter en joggingtur i busväder, klä av sig löpartights och värma sina isbitar till fötter på samma varma och mjuka man. Torts protester.
 
Testa skälva så ska ni få se!
2012-10-09 @ 14:41:16 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0