Kokkannan min

 

Trots att jag numer äger både kaffe- och vattenkokare så måste jag ibland plocka fram min fina, röda kokkanna (vad heter sånna där egentligen? Kaffekanna? Tekanna?). På en auktion för många år sedan spanade jag in just en sån där. Röd och fin var den och jag visste att jag ville ha en sån i mitt framtida egna bo. Men auktionen tog lång tid och vi kunde inte vänta på kannan eftersom den var ett av de sista objekten.

 

Autkionsäsongen året senare dök denna upp i en låda. Självklart bad jag min pappa bjuda på lådan åt mig (jag var lite för blyg för att bjuda på den själv). För den som inte är lika stor auktionsnörd som jag är så kan jag nämna att det ofta är så att småsaker, såsom köksgeråd och prydnadssaker, ofta auktioneras ut i en stor kartong med massa andra grejer. Detta gör tyvärr att kartongerna kan bli väldigt dyra, och så också i detta fall. Så jag fick se mig besegrad.

 

När vi skulle åka hem fann jag ändå kannan i bilen. Pappa hade letat upp damen som ropat in kartongen med köksgeråd och köpt den för en liten peng av henne.

 

 

Så det var historien om min kokkanna. Och ja, det blir roligare att dricka te om det serveras ur denna än om det serveras ur den fula plastvattenkokaren.


Grönt är minsann skönt

Är inne i en gilla-grönt-period.




 

Jag ville lägga en kvist vindruvor i den stora skålen för att det skulle se extra fint ut, men jag råkade visst äta upp dem. 10:- per skål på loppis.


Trött dator

Hög examensarbetesnivå = Låg bloggningsnivå

Min mage är helt förstörd av allt kaffe och all stress. Det här är skitjobbigt. Samtidigt är det så obeskrivligt skönt när man verkligen kan känna att man presterar. Att se resultatet av allt slit är och kommer bli helt underbart. Jag kan verkligen se ljuset i tunneln, och kan inte riktigt fatta att jag snart har en riktig examen! Härligt!

Min dator har dock tröttnat lite.


Vem säger nej till skor?

Alltså att vinna 40 par skor från Brandos.se vore ju inte dumt. Jag tror att det var meningen att man skulle koppla bloggen till tävlingsbidraget men jag hängde inte helt på med hur man gjorde.


Hur som helst.


40 par skor.


Jag är nästan rädd att vinna. Jag skulle ju bli som förbytt!

Har du små fötter?

Då kan du köpa dessa duvblå 38:or (snarare 36:or) på Bra och Begagnat i Hallsberg. Tänkte bara säga det.


 

 

Nu ska jag återgå till att förbanna mina stora båtfötter. Hej då.


Uppdaterar vuxenpoänglistan

- Dricker röd- och vitvin för att det är gott. Inte av nån annan anledning. Ogillar rosévin och vin som har "toner av geléhallon och jordgubbar".
- Föredrar dessutom rödvin framför Cola till chipsen.
- Dricker inte kaffe för framstå som socialt välanpassad (har lär mig att det inte är nån idé ändå), utan för att det är gott och för att det behövs för att vakna och upprätthålla vakenheten.
- Blir pirrig i magen av att se "Till salu"-skyltar efter en landsväg, och ber gärna chauffören (vanligen min pappa. Har tyvärr ingen privatchaufför) att ta en omväg för att få kolla in huset eller stugan eller vad det nu kan vara. Bygger sen upp stora planer på hur trädgården skulle kunna se ut och vilken färg huset kan målas om i. Jag som inte har NÅGRA planer på att flytta till hus, och som inte ens vill göra det inom de närmsta åren.
- Ogillar Big Brother men gillar Antikdeckarna.
Det var allt för nu.

Lund

Är i Lund och gör det man bäst gör i Lund.



Har helt underbart roligt, alltså.

No comments

Vid sånna här tillfällen är ord överflödiga.







Jag har redan tagit dem av och på två gånger idag. Utan nån anledning alls.

Beslutsångest

Vad har man på sig på ett 40-årskalas en kall men solig dag? Rödrandig bomullsklänning från H&M eller 70-talsblommig 2handklänning?


 

(Det blev 2handklänningen, naturligtvis)


Kokkannan min

 

Trots att jag numer äger både kaffe- och vattenkokare så måste jag ibland plocka fram min fina, röda kokkanna (vad heter sånna där egentligen? Kaffekanna? Tekanna?). På en auktion för många år sedan spanade jag in just en sån där. Röd och fin var den och jag visste att jag ville ha en sån i mitt framtida egna bo. Men auktionen tog lång tid och vi kunde inte vänta på kannan eftersom den var ett av de sista objekten.

 

Autkionsäsongen året senare dök denna upp i en låda. Självklart bad jag min pappa bjuda på lådan åt mig (jag var lite för blyg för att bjuda på den själv). För den som inte är lika stor auktionsnörd som jag är så kan jag nämna att det ofta är så att småsaker, såsom köksgeråd och prydnadssaker, ofta auktioneras ut i en stor kartong med massa andra grejer. Detta gör tyvärr att kartongerna kan bli väldigt dyra, och så också i detta fall. Så jag fick se mig besegrad.

 

När vi skulle åka hem fann jag ändå kannan i bilen. Pappa hade letat upp damen som ropat in kartongen med köksgeråd och köpt den för en liten peng av henne.

 

 

Så det var historien om min kokkanna. Och ja, det blir roligare att dricka te om det serveras ur denna än om det serveras ur den fula plastvattenkokaren.

2011-05-28 @ 21:34:36 Permalink Loppisfynd Kommentarer (1) Trackbacks ()


Grönt är minsann skönt

Är inne i en gilla-grönt-period.




 

Jag ville lägga en kvist vindruvor i den stora skålen för att det skulle se extra fint ut, men jag råkade visst äta upp dem. 10:- per skål på loppis.

2011-05-25 @ 21:32:16 Permalink Loppisfynd Kommentarer (0) Trackbacks ()


Trött dator

Hög examensarbetesnivå = Låg bloggningsnivå

Min mage är helt förstörd av allt kaffe och all stress. Det här är skitjobbigt. Samtidigt är det så obeskrivligt skönt när man verkligen kan känna att man presterar. Att se resultatet av allt slit är och kommer bli helt underbart. Jag kan verkligen se ljuset i tunneln, och kan inte riktigt fatta att jag snart har en riktig examen! Härligt!

Min dator har dock tröttnat lite.

2011-05-23 @ 13:57:29 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Vem säger nej till skor?

Alltså att vinna 40 par skor från Brandos.se vore ju inte dumt. Jag tror att det var meningen att man skulle koppla bloggen till tävlingsbidraget men jag hängde inte helt på med hur man gjorde.


Hur som helst.


40 par skor.


Jag är nästan rädd att vinna. Jag skulle ju bli som förbytt!
2011-05-22 @ 17:16:17 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Har du små fötter?

Då kan du köpa dessa duvblå 38:or (snarare 36:or) på Bra och Begagnat i Hallsberg. Tänkte bara säga det.


 

 

Nu ska jag återgå till att förbanna mina stora båtfötter. Hej då.

2011-05-14 @ 17:57:47 Permalink Loppisfynd Kommentarer (0) Trackbacks ()


Uppdaterar vuxenpoänglistan

- Dricker röd- och vitvin för att det är gott. Inte av nån annan anledning. Ogillar rosévin och vin som har "toner av geléhallon och jordgubbar".
- Föredrar dessutom rödvin framför Cola till chipsen.
- Dricker inte kaffe för framstå som socialt välanpassad (har lär mig att det inte är nån idé ändå), utan för att det är gott och för att det behövs för att vakna och upprätthålla vakenheten.
- Blir pirrig i magen av att se "Till salu"-skyltar efter en landsväg, och ber gärna chauffören (vanligen min pappa. Har tyvärr ingen privatchaufför) att ta en omväg för att få kolla in huset eller stugan eller vad det nu kan vara. Bygger sen upp stora planer på hur trädgården skulle kunna se ut och vilken färg huset kan målas om i. Jag som inte har NÅGRA planer på att flytta till hus, och som inte ens vill göra det inom de närmsta åren.
- Ogillar Big Brother men gillar Antikdeckarna.
Det var allt för nu.
2011-05-12 @ 14:07:40 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Lund

Är i Lund och gör det man bäst gör i Lund.



Har helt underbart roligt, alltså.
2011-05-07 @ 13:51:03 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


No comments

Vid sånna här tillfällen är ord överflödiga.







Jag har redan tagit dem av och på två gånger idag. Utan nån anledning alls.
2011-05-05 @ 19:30:48 Permalink Skokärlek Kommentarer (1) Trackbacks ()


Beslutsångest

Vad har man på sig på ett 40-årskalas en kall men solig dag? Rödrandig bomullsklänning från H&M eller 70-talsblommig 2handklänning?


 

(Det blev 2handklänningen, naturligtvis)

2011-05-05 @ 08:55:17 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0