Beslutsångest

Säga upp lägenheten, eller inte säga upp lägenheten?

Nackdelar:
- Jag är förälskad i den. Lugnt och skönt läge, uteplats, billigt, lätt att ta sig till vilken stad man vill (bra tågförbindelser, liksom), walk-in-closet (åååh, kan jag klara mig utan den?), bra planlösning, bra grannar, egen ingång osv.
- Jag kan inte längre ägna mig åt mina helgnöjen (loppis och auktioner) med mor och far om jag inte bor i Hallsberg.
- Jag kan inte längre ringa mamma och pappa så fort jag behöver hjälp. Åh vad mammig och pappig jag är.

Fördelar:
- Säger jag upp lägenheten ganska snart är jag av med den lagom till sommaren. Då kan jag hyra en tillfällig lägenhet i Lund medan jag jobbar där, utan att behöva betala min i Hallsberg.
- Jag kommer ÄNTLIGEN från Hallsberg med omnäjd (bara en sån sak borde vara avgörande, iofs.).
- I höst kommer jag inte känna mig bunden till nåt. Jag har nosat på flera olika alternativ, så jag kan sluta var som helst; Lund, Örebro, Karlskoga, Göteborg, Katrineholm, eller varför inte Norge med Stina?
- Jag kanske äntligen kan få utlopp för min nyfunna "jag-vill-testa-på-allt-vad-livet-har-att-erbjuda-genom-att-resa-överallt-och-utbilda-mig-inom-allt"-känsla.

Det där med att sakna kompisar och kärlek är inget jag oroar mig över faktiskt. Jag kommer träffa alla en massa ändå. Therese har ju bott i Lund i över ett år, men när jag väl träffar henne är allt som vanligt igen, det spelar ingen roll hur länge vi varit ifrån varandra. Äkta känslor klarar av sånt, helt enkelt :)

Men ja, jag tar gärna emot tips och förslag!

Kommentarer
Postat av: Stina

Norge med Stina! Eller flytta med Stina till Usa. Nä, men allvarligt talat.. Jag vet inte. Gå på magkänslan (höhöhö, jag hatar när folk säger så till mig). Men ska du inte vara där alls i sommar så kanske det är lika bra att säga upp den? Mamma&pappa har man alltid omkring sig iallafall och andra fina lägenheter finns det ju också. :)

2010-02-11 @ 21:51:28
URL: http://ekandersson.blogg.se/
Postat av: Elin Karlsson

jag var ju velig när jag skulle säga upp min lägenhet i tranås, men jag är supernöjd att jag gjorde det! en lägenhet är ju bara en lägenhet, finns ju alltid nya som kan va bra på andra sätt :) och du är ju säkert välkommen hos dina föräldrar? så du slipper bo på gatan om nåt går fel lixom ;)



o efter sommaren kanske du flyttar sambo ;) vem vet?

2010-02-11 @ 22:09:11
URL: http://blogg.elinspixisar.se/
Postat av: Anjelica

Sv: haha nej det fick jag inte men vad roligt att du gillar rosetten ^^ jag tror dock inte att jag ska köpa dem, har redan en stor fin i sweet lolita stil som jag fick av en kompis som varit i japan ^^ men nu ska jag sova. hoppas att du sover gott ^^ God natt :3

2010-02-12 @ 00:04:00
URL: http://anjelicaolovsson.blogg.se/
Postat av: Johanna K

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2109483&listtype=0



Kolla den här länken. Denna försäljaren säljer en massa såna skor på tradera :)

Tyvärr så är jag alldeles för kär i mina skor för att sälja dom :) Även fast en pärla håller på och trilla bort, men det går lätt att fixa med lite karlssons klister :)

2010-02-12 @ 10:25:33
URL: http://jkarlkvist.blogg.se/
Postat av: Johanna K

Ja dom har verkligen mycket snygga skor. Dock tycker jag att det är lite väl högt utropspris på en del skor. Man vet ju att dom inte har världens bästa kvalité riktigt :P



Haha ooo ja, karlssons klister löser alla problem. Ungefär som silvertejp :)

2010-02-12 @ 10:47:33
URL: http://jkarlkvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Enklaste lösningen; Hyr ut lägenheten i andra hand. På så sätt kan du ju alltid ta tillbaks den till hösten om du vill det, eller säga upp den senare om du bestämmer dig för det. Är det inte underbart att både ha kvar kakan och äta den? ;)

2010-02-15 @ 15:59:54
URL: http://channah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback