Goes skidåkare

Jag måste lära mig att jag inte ska dricka cola på kvällarna. Det är inte nyttigt och jag kan inte sova.

Nu är jag trött på all snö. Jag tycker att jag har klarat mig länge utan att klaga, men nu vill jag faktiskt ha vår, och den största anledningen till att jag vill det är också den mest fåfänga - jag vill kunna promenera omkring i mina snygga klackar utan att riskera svanskotefraktur. Och ge mig sommarens alla underbara luftiga klänningar, korta shorts och fluffiga kjolar! Det är inte ett dugg lätt att känna sig manad till träning när det är vinter. Vad spelar det för roll hur min midja ser ut om jag ändå ska gömma den under tio kilo kläder?

Men jag bestämde mig för att göra det bästa av situationen; jag bytte till mig ett par skidor på loppis. Frågan om jag kommer våga använda dem kvarstår dock. Jag har ingen medfödd balans what so ever. Jag vet inte ens om det krävs balans för skidåkning - men vad som än krävs kan jag ge mig sjutton på att jag inte har det.

Jag får träna hemma i de mörka skogarna innan jag vågar visa mig i det offentliga elljusspåret.

Kommentarer
Postat av: Elin Karlsson

vi kan väl tolka efter dina hästar!?

2010-02-14 @ 16:56:47
URL: http://blogg.elinspixisar.se/
Postat av: Magdalena

Pst! Vi kan öva hos mormor. Jag och mamma var ut för ett tag sen. Det var visserligen döden. Mina skidor var bakåthala.

2010-02-17 @ 10:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback