Appropå 2handsshopping

Jag fick en anonym fråga (antagligen nån som bara glömt skriva sitt namn, men det låter så spännande med "anonym") om var jag får tag på alla 2handsgrejer. Här är lite tips:

- Hitta guldkornen bland 2handbutikerna. Själv är jag ytterst sällan inne på Myrorna. Problemet med de centrala och poplära 2handbutikerna är att det är så många med samma smak som handlar där. Fynden hinner försvinna. Försök hitta de där typiska "bakgårdsloppisarna" inne på tvärgatorna, eller ta dig till en mindre ort. Jag vet inte varför, mmen jag har uppfattat att på mindre orter är 2handsshopping inte lika populärt. Kanske för att här vågar man inte sticka ut? Mina favoritställen är hur som helst Kupan och Magda's i Hallsberg, och Bra och begagnat ute på Aspholmen i Örebro. Ett annat problem med de stora 2handbutikerna är att det är SÅ MYCKET grejer! Inte ens jag skulle orka gå igenom precis allt för att hitta nåt jag tycker om. Ska man handla där måste man nästan veta exakt vad det är man letar efter.

- Uteslut inte loppisar där privatpersoner säljer sina grejer. Jag vet inte hur det ser ut på andra håll i Sverige, men i Örebro är det till exempel loppis i golfhallen varje lördag, där privatpersoner kan hyra bord och sälja sina grejer. På sånna här loppisar finns galet mycket skräp, men det är också här man kan hitta riktiga fynd! Dock finns det en liten nackdel med dessa loppisar - eftersom det inte finns nån spm går igenom allt som säljs är det inte alltid alla grejer är direkt fräscha.

- Tänk in dig prylen i en situation och omgivning. Till exempel, skon i porslin som jag köpte på loppis igår såg inte speciell ut på bordet där den stod bland hundratals andra prydnader, men hemma på bokhyllan passar den perfekt!

- Gå på auktioner! I mina trakter är det fullt av auktioner hela sommarhalvåret. Vissa superfina grejer, såsom gamla möbler och serviser, säljs superbilligt! Allt beror på vilket slags folk som är på auktionen just för tillfället.

- Om du är pysslig av dig (eller om du som i mitt fall, har en pysslig familj), köp grejer som du kan göra om och på så sätt ge en personlig stil! Smycken är ett bra exempel. De kan enkelt göras som till ett annorlunda smycke, eller göras om och sättas på kläder, möbler, gardiner osv.

Kommer jag på mer tips så håller jag er uppdaterade ;)

Kommentarer
Postat av: Koffe

sötnows!



du hittar jämt fina saker beg. :)

2010-02-28 @ 16:15:15
Postat av: junitjej

Kanonfin blogg!

2010-02-28 @ 16:28:32
URL: http://junitjejen.se
Postat av: jennifer

ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2010-02-28 @ 16:29:12
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
Postat av: jennifer

trevligt, hör av dig när du lagt till mig då :)

2010-02-28 @ 17:29:40
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Jag visste inte att dom hade loppis i golfhallen! Kan vi inte dra dit tillsammans någon gång?

2010-02-28 @ 18:56:24
Postat av: Martina

Magda: Klart vi kan! Jag har faktiskt aldrig varit där, för jag burkar åka till Uffes i Hallsberg istället. Men jag vill dit! :D

2010-02-28 @ 19:12:10
Postat av: Elin Karlsson

mina två favoritloppisar finns en bit bort, jag och smittan brukar ju åka på loppis-tripp :)



den ena ligger utanför mullhyttan, där är det ett gay-par som har en loppis med mycket gamla teaterkläder mm. riktigt kul att prova!



den andra ligger i Töreboda, en jättefin antikaffär! stort som 17 :) lite mer exklusivt, men om man vet vad man letar efter kan man hitta riktiga fynd!

2010-02-28 @ 23:08:17
URL: http://blogg.elinspixisar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback