Postbrud

Är det bara jag som älskar att hämta posten? Jag vet inte vad denna udda läggning grundar sig i, kanske är det sen då jag var liten och varje dag höll noggran koll på postbilen genom fönstret, och sedan denna åkt sprang med full förväntan ner till brevlådan och hoppades innerligt på att där skulle ligga ett handskriver brev (handskrivet äger) från en brevvän, en Min häst-tidning (äger de också) eller ett Polluxpaket (är jag för gammal för Pollux? Funderar på att börja igen). Jag minns en specifik dag då allt kom på samma gång. Vilken dag jag hade.

Men vad väntar jag på nu? Räkningar? Reklam? Ingen post är bra post säger man ju. Ändå blir jag lika slokörad varje gång då min brevlåda ekar tom.

Idag var inget undantag. En förväntansfull promenad till brevlådan. Till min stora glädje låg det nåt där! Åh. En Biltemakatalog. Besvikelsen var total.

Kommentarer
Postat av: Koffe

hihi du söt



jag kan skriva brev till dig!

2010-02-24 @ 15:41:27
Postat av: Elin Karlsson

jag älskar biltemakatalogen! finns ju massa bra i den ju! är jag en man fångad i en kvinnokropp?

2010-02-24 @ 19:08:08
URL: http://blogg.elinspixisar.se/
Postat av: Smittan

fan pollux va tider de.. haha har också funderat på att va me igen, känner faktiskt en som fyller 50 år i år som är med, och nej, hon har inga barn..

2010-02-24 @ 22:43:26
Postat av: Stina

Pollux! Försjutton, det var ju julafton de dagar då det paketet stod och väntade på en hemma.

2010-02-25 @ 16:09:28
URL: http://ekandersson.blogg.se/
Postat av: Thess

jag älskar också post :D speciellt idag ;)

2010-02-25 @ 17:48:22
URL: http://thereselarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback