Källarshopping

Min syster kom av en händelse över en hel del prylar och plötter från en vän som inte ville ha dem längre. Imorgon ska jag stå på loppis och sälja dessa grejer (och lite av mina egna såklart). I utbyte, kan man kanske säga, fick jag plocka på mig nästan så mycket jag ville ur dessa loppislådor. Ni kan tänka er hur mitt loppishjärta stod i brand!

Det var himla mycket som var himla fint, väldigt mycket Gustavsberg och Rörstrand. Tyvärr var det mesta ganska slitet och kantstött, men i min värld gör det liksom ingenting. Jag gillar när det är lite "färdigslitet".

En del av grejerna som jag inte riktigt bestämt om jag ska behålla eller inte. Dockan tänker jag inte behålla, den är superläskig.



Vissa saker var liksom redan förbestämt att jag skulle behålla.

En alldeles egen Bambi.



Två sjuttiotalsfåglar i trä.



Små, små glasskålar (ljusstakar?) till mina pluppörhängen.



Syggaste ugnsplåten, Mors godaste sylt-skål från Rörstrand och tre koppar i blått. Alltså är jag här med en Mon Amie-ägare! Yeeej! De andra två snyggingarna är från Gustavsberg.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Åh jag vill så himla gärna komma hem till dig och dricka kaffe i dina fina muggar! var ska du stå på loppis imorgon? Vilken tid?

2011-09-16 @ 20:00:30
Postat av: Börje

Vart ska du stå på loppis?

2011-09-22 @ 16:13:28
URL: http://channah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback