Förresten, jag är i London!

Så, jag lovade att uppdatera min blogg minst en gång om dagen under min Londonvistelse. Det har ju gått sådär. Min ursäkt är att här är fullt upp och än så länge har det inte blivit mycket nöjesliv att tala om. Lektionerna  pågår mellan 12.15-15.45 och tiden utöver detta har hittills ägnats åt förvirrat tunnelbaneåkande, vägbeskrivningar, bortgörningar (ni får inte mer detaljer än så) och ett evigt bussåkande. Därefter hem och dö utmattningsdöden. Typ.

Men okej. Resan gick bra. Vår lilla lägenhet är helt okej. Skolan är toppen, läraren ännu bättre och klassen är bäst.

 

Jag går ju som sagt i skola, men här finns så mycket mer att lära sig än bara engelska. Detta är vad jag har lärt mig på några dagar;

-  Blont hår triggar igång ett automatiskt behov av att busvissla hos ölmagade byggarbetare i rostiga skåpbilar (sen om det blonda håret tillhör en blekfet svenska spelar ingen roll, det är ju faktiskt hårfärgen som faktiskt betyder nåt).
- I London innebär ”ett fullt utrustat kök” ett kök med två träslevar och ingen stekpanna eller kökskniv.
- Te i London behöver inte vara gott.
- Svenskar och svenskor är ”löjligt snygga” (min lärares anm.).
- Herrskjortor går utmärkt att använda som handduk.
- Vädret i London behöver VERKLIGEN inte vara dåligt (har endast packat med mig en massa höstkläder, bara för att komma hit och inse att här är bättre väder än det varit i Sverige på hela sommaren. Tack för det, fördomar!).
- Stina är överförtjust i turkosa handdukar.

Min blåa handduksskjorta fick plats längst in på stången. A girls gotta do what a girls gotta do och har man inte tillräckligt med handdukar så har man inte.



Det var allt för nu, återkommer imorrn efter shoppingrundan. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback