Bordskåt

Det sista man ska göra när man ska till att flytta utomlands är kanske att köpa grejer till sverigelägenheten. Men i lördags var det precis det jag gjorde. Som jag shoppade! Det var auktion i Viby och när den första timmen passerat var där knappt nåt folk kvar alls, bara en massa bönder som väntade på att räffsor och spadar skulle ropas ut. Detta gjorde att man kunda komma över tre, fyra lådor med grejer för en tia. Helgalet.

Här snackar vi kärlek vid första ögonkastet. Vilka former! Det är antagligen inte alla som kan bli så till sig för former på ett soffbord som jag kan. Men vi har ju alla våra böjelser.

Bordet var det enda som jag spanat in som faktiskt blev dyrt, så jag fick ge upp. Hoppas dess nya ägare behandlar det med lika stor respekt som jag skulle ha gjort.

Jag tyckte lite synd om de före detta ägarna till alla dessa grejer. Det var flera generationers ägodelar som auktionerades ut till inga pengar alls. De som anordnat auktionen stod på och såg sina kanske en gång så älskade prylar och möbler säljas för pengar de knappt kunnat få en mjölkpaket för.

Denna blev inte ens såld;



Jag blev lite sugen eftersom jag tyckte den var så snygg, men den skulle liksom inte riktigt få plats bland mina andra hårgrejer.

Vad jag faktiskt köpte får jag visa i ett annat inlägg. Eller nä. Flera andra inlägg. Det ska bara putsas och fixas lite först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback