Tänk positivt!

Okej, det blev inget sy av idag. Det här har varit en allmänt bitter dag.

- Blev tvungen att jobba.
- Försov mig.
- Har en överdrivet lång väg att gå till och på jobbet.
- Blev klar såpass sent på jobbet att jag varken hann med loppis eller sydag hos mamma.
- Någon stal min tvättid. Och jag har mycket tvätt.
- Huvudvärk.
- Hittade bortglömd mat i ugnen, täckt av ett härligt, kletigt mossigt lager. Jo, sånt händer mig. Jag glömmer mat.
- På tok för mycket disk men ingen ork att diska.
- Spillde mat i soffan.
- Soffan luktar cocosmjölk med en touch av chili.
- Chokladen är slut.

Men vet ni? INGET av det där betyder något. Det här har varit en FANTASTISK dag.

- Det är vår.

Jag njöt i fulla drag av att gå till jobbet idag. Jag kokade i min varma jobbjacka och det kändes underbart.
Vår = Vårkläder = Underbart!


Fast okej, jag erkänner, att chokladen är slut är en big deal. Hinner jag till macken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback