Loppisfyndat igen

Jag har sagt förut att jag älskar och samlar på gamla nattlinnen och underklänningar. Nasty, tänker ni. Inte det minsta, säger jag! Man tvättar dem ju alltid en extra gång. Dessutom behöver man inte använda dem, man kan ha dem på väggen som jag har, en hel bunt, bara för att det är fint.

Hur som helst, jag kom över en underklänning till här om dagen. Den skulle nog behöva sig en omgång med strykjärnet, men jag är lat och vet inte ens var mitt strykjärn är. Har dock hört (på Stylisterna på kanal5play.se, tror jag) att man kan hänga in skrynkliga plagg i duschen precis efter man duschat eftersom ångan slätar ut skrynklorna (skrynklor?). Värt ett försök.

Jag tänker dock inte bjuda på en bild med underklänningen på, eftersom den är väldigt genomskinlig. Och det vill jag inte utsätta er för.




Fin galge? På 60-talet (tror jag) var det modernt att snygga till de intetsägande trägalgarna med plastband i härliga färger. Jag fick en hel kassa sånna där galgar av min mormor, färdigpysslade och klara! Härligt! Fast att linda plastband kring en galge är ett sånt sorts pyssel som till och med jag skulle klara av (kanske).

Kommentarer
Postat av: Anna

du, jag drömde om dig i natt, va o kolla på din lägenhet... tror jag ska ta det som ett tecken ;) förresten hur stor är den o hur mkt kostar den???

2011-03-18 @ 20:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback