Semester No.3

Jag får tydligen inte ALLT serverat här hemma. Vill jag ha rosengelé måste jag tydligen plocka rosenbladen själv, haha. Tack vare det tveksamma vädret och att min mamma beskärde (thats right, det heter faktiskt "beskärde" och inte "beskar") rosenbusken i våras så blommade denne fortfarande. Det kommer dessutom ännu mer knoppar, så det räcker till ännu en omgång gelé, eller varför inte saft?

 

Tio minuter och 2618468359 småkryp senare...



Resultatet blir en helt galet god rosengelé.


Inte ätit rosengelé nån gång? Jag tänkte först skriva att de som är nyfikna är välkomna till mig på middag i höst, men sen kom jag på att det inte går eftersom att i höst är jag i London! Det går dock självklart bra att hälsa på mig och bli bjuden på rosengelé innan eller efter det.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag har inte provat! Vad har man det till? Låter ju sjukt gott hursomhelst. Du får ta med en burk. :D

2011-07-30 @ 22:22:11
Postat av: Magdalena

ÅH! Är det spikat nu att du ska till London!? KUUUL!!

2011-07-31 @ 17:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback