Hemskheter

Igår slogs jag så av att alla var så glada. Alla log lördagsmysleenden, kom in och köpte godis eller groggvirke. Pussades och skrattade. Inte en enda ledsen min. Jag log ju också.

Hur som helst. Norge. Vidrigt. En sådan rekation är naturlig när det är så nära och påtagligt, eller hur? Visst sker hemskheter som är för svåra för att föreställa sig överallt, men Norge ju är så fredligt och räknas som både välutvecklat och modernt. Jag tänker mig att sånt inte sker i moderna sahällen.

Kände mig bara tvungen att nämna det för att visa att jag inte är oberörd. Vem kan egentligen vara det, trots lördagsmysleenden? Jag tänkte också beklaga mig över att jag min sista jobbdag innan semestern vaknade upp med halsont och feber. Ett litet mesproblem i jämförelse dock. Jag ska trösta mig med te och smälta halstabletter. Kan tala om att det inte är en bra grej att lägga halstabletter ovanpå torktumlaren när den används. De blir lätt kladdiga.

Imorgon åker jag hem och blir bortskämd! Jag har på ryktesvägar hört att mamma har inrett (dvs. slängt in en gammal tältsäng) i min gamla lekstuga och tycker att jag ska bo där. Bara för att deras planerade gästrum fortfarande är kaos. Jag ska bo i en fuktig lekstuga med endast en massa spindlar som sällskap. Så bortskämd kommer jag kanske inte bli, ändå?

Mitt framtida hem?


Kommentarer
Postat av: Anna

men herregud, jag är i norge den här veckan, SOV I DIN LÄGENHET! visserligen är sängen obäddad o så men de e väl lugnt ;)

2011-07-24 @ 12:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback