Lingon och Jordgubbar

Jag är en fruktansvärt sucker för sånna där stora kryddburkar, sånna där som det står "Risgryn", "Frukt" eller "Mjöl" på ni vet. Sånna där som alla pensionärer har i köket. Jag och alla pensionärer. Jag är så förtjust i dem att jag funderar på att börja samla.

Mamma hade köpt så fruktansvärt fina porslinsburkar på loppis. I hemlighet grämde jag mig lite över att jag inte hittade dem före henne.
- Men du har ju redan sånna här? sa jag.
- Ja, sa hon.

Sen åt vi lunch hemma hos mig och sen åkte hon hem. En stund senare ringde jag för att berätta att hon glömt burkarna hemma hos mig.
- De var ju till dig, sa hon.

Åh!

De passar perfekt på min nya öppna kökshylla, där jag ställer allt sånt där som är för fint för att stå innanför nån kökslucka.

Kommentarer
Postat av: Stellas mamma

Men hallå ällär! :-)

Vilken schysst blogg. Gillade disk-kittet skarpt! Vill gärna köra samma tema själv men just nu var jag är inne i en sån där trökperiod du vet när man måste börja ta av dom blå och gula trasorna. Suck! :-)

Jättefin blogg, länkar från loppisfyndat!



/AnnaSara



loppisfyndat.blogspot.com

stellasmamma.blogspot.com

2011-02-13 @ 18:23:05
URL: http://loppisfyndat.blogspot.com
Postat av: Thess

åh vad go din mamma är :) <3

2011-02-14 @ 19:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback