Det där med vintern...

...har det inte gått lite för långt nu? I Skåne är det tydligen vår nu, de har ingen snö. Bortskämda jävlar.

Åh. Jag vet. Det är vackert med vinter och vi ska vara glada över alla våra härliga årstider, och allt det där. Jag är glad, men är det verkligen nödvändigt att vintern ska vara såhär lång? Jag vill ha vår, med allt vad det innebär. Höga klackar utan att riskera en bruten svanskota, bara ben istället för lager på lager, min ursnygga skinnjacka istället för en pluffsig täckjacka, nätta färgglada sjalar istället för bökiga halsdukar. Frukost på balkongen. Värme.

Idag är det i alla fall sol och det firades helt enkelt med en promenad, -19 grader till trots.

 

Är det förresten nån mer än jag som lider av lyxproblemet att när du är ute och går i kyla bildas andedräkten till frost i håret, som i sin tur blir superkallt mot kinden så att du hela tiden febrilt försöker dra fram mer hår som blir ännu frostigare, och när du kommer hem är hela håret en gnistrande kristal? Jag har det så. Försökte ta bild på det, men det syntes inte på bilden. Jag hade tydligen redan frostfärgat hår.


Kommentarer
Postat av: Stellas mamma

Vilken fin bild! Å vad roligt att höra ännu lite mer om Toarpskronan! Bara nån skriver om den blir jag alldeles lycklig. Jag trodde att man skulle ha julgransljus i den först, men har nu förstått att det är menat för något annat. På den där sidan kinnox.se kunde man köpa extra ljus och tillbehör, ganska roligt! har din syster kvar butiken? Och vart nånstans ungefär befinner ni er? Inte i Hälsingland eller i något grannlandskap antar jag?

2011-02-19 @ 17:36:40
URL: http://loppisfyndat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback