Rubbad dygnsrytm, hejsan!

Ja, sömnproblem. Men det gör inte så mycket, det är ganska mysigt att ligga vaken och bara gosa med en varm och mysig älskling inpå morgontimmarna. Inte så roligt för honom då han ska upp tidigare än mig (men inte jättetidigt), men det bryr sig ingen av oss om. Kanske ska vi se en film till inatt, vi somnade till den förra så vi har väl redan tagit igen lite förlorad nattsömn (och så undrar jag varför jag har svårt att sova).

Men i samband med mina nyårslöften ska det här inte få fortsätta. Jag måste ställa tillbaka dygnet lite, för det här är ju pinsamt. Men jag tänker inte börja riktigt än. "Januari hör till föregående år" sa Ellinor igår. Det håller jag med om. Januari är inte den bästa månaden att börja med alla nya vanor, i alla fall inte på en gång. Det är ju just den här mörka och kalla månaden, när man ännu inte ser nåt ljus i tunneln (åh, våren är långt borta) som alla onyttiga vanor behövs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback