"Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades! -Vill du ha ett fikon?"

En himlans trevlig julhelg är slut. Jag vill ha mer! Julafton firades först hemma hos mamma och pappa, och efter Kalle (som ingen av oss i familjen tittar på) men innan Karl-Bertil Johnssons julafton (som alla i min familj tittar på) åkte vi traditionsenligt till mormor och morfar för julgröt med släkten.  Jag vill gärna ha jul lite oftare. Är det nån mer som gillar Karl-Bertil Johnssons julafton?



Jag är lite kinkig och ogillar att jag har blivit såpass gammal att jag behöver jobba både direkt innan och direkt efter jul. Nu fick jag ju stressa mig igenom alla trevligheter. Knäcken blev alldeles rinnig och jag hann inte göra nån radiokaka.

Julklappar "byter" jag som tur är inte med så många, bara mina närmaste. Och dessa inhandlade jag för länge sen. Jag kan inte hålla mig! Och jag fick flera saker som jag önskat mig. Jag älskar mina tofflor och har dem med mig överallt.

Och jag kan inte förstå alla som säger att de är mätta och trötta på julmat. Det som är så himla gott.  Julmat är min favoritmat.

Hur som helst. Vi har ju fortfarande den årliga grötkvällen med släkt och familj kvar. Jag funderar på att ta med mig garn och hoppas på att någon gullig kusin vill lära mig att sticka sockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback