Skola vs. Jobb

Har cyklat genom ett sovande samhälle. Det är nästan lite konstigt att en ort som drabbats så hårt av arbetslöshet är så lugn redan klockan 22.

Idag - Jobb
Imorgon - Skola

Jag har saknat mina härliga före detta jobbarkompisar, men idag blev det knappt av att jag träffade nån av dem. Faktiskt så har jag saknat att jobba. Lite i alla fall. Har försökt fundera ut varför och kommit fram till att det nog är för att det känns bra att göra nåt som ger resultat på en gång - men framför allt för att man slipper tänka. Det blir en himla massa tänkande av när det handlar om plugg. Inte min starka sida. Dock skulle jag inte för allt i världen hoppa av skolan för att börja jobba igen. Känns bra att gå i skolan igen.

Helgen - Julmarknad med systeryster. Frövifors, eeey. Typ 2673832 km ut mitt i ingenstans (fröviforsare tänker nog ungefär samma sak när de ska till Viiby, om det nu skulle inträffa att nån nu verkligen hade ett ärende dit).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback