Julstämning

Kylskåp, frys och skafferi ekar tomma, vinterskorna är trasiga, vinterjackan är sliten och tunn, kontot ligger på -90 kronor och det är över en vecka kvar till nästa månads pengar kommer, ute hinner det inte bli ljust innan det blir mörkt igen. Men det gör inget. Inte när jag är full av julkänslor.

Tända ljus i hela lägenheten och julmusik på högsta volym. Nej, jag tänker inte ha dåligt samvete. Kan knappt vänta tills jag får börja julpynta - och baka julgodis och lussekatter (be mamma att baka julgodis och lussekatter)!

Det är tur att julen finns. Annars skulle jag totalt deppa ihop den här årstiden.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Låter inte så häftigt..(F)kram

2009-11-14 @ 00:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback