Jul!

Ingen uppesittarkväll här inte. Mamma och pappa har redan somnat, så jag sitter i pappas fåtölj och tittar på Sagan om Ringen för mig själv. Soffan på övervåningen är bäddad, och bredvid står julgranen. Bättre sistaminutenjulstämning går nog inte att få skulle jag tro. De små julgransinsekterna får man på köpet.

Thess kom med en så bra idé; beskriva de positiva händelserna de kommande veckorna. Jag snor det.

  • 24/12 - Julfirande! Julmat med familjen i Viby, sedan julfika med släkten hemma hos mormor och morfar. Magda har kommit hem nu! Ska bli så kul att träffa henne, var ett bra tag sen då hon har varit i Australien de senaste tre månaderna. Efter julfika blir det julklappsöppnande hemma hos mamma och pappa.
  • 25/12 - Julfirande med Koffe! Förhoppningsvis hemma hos mig ;) Jag har redan fått min julklapp (klänning och skärp, superfint, bilder kommer!) men han ska få sin såklart. Ska nog lyckas klämma i oss lite julgodis också, bara att sno med sig lite från mamma!
  • 26/12 - Jobb ett par timmar på morgonen (ob-tillägg, hejsan!) och sen - lååååång bilresa ner till Lund. Den kommer dock inte kännas så lång, eftersom jag kommer ha världens bästa sällskap.
  • 28/12 - Fotografering av Thess. Värsta bra, hon är så himla fin och på möhippan visade det ju sig att hon var lite av en expert på det där med att vara modell, så det här kommer gå toppen!
  • Utgång! Vet inte datum. Dansa med Thess är det bästa som finns. Allt annat liksom bara försvinner.
  • 31/12 - Nyår! Firas hemma hos Daniels bror, med god mat och dryck :)
  • 2/1 - Tio timmars bussresa hem. Härligt. Dock helt klart värt det, att få spendera en hel vecka hoss Thess och Daniel, utan att behöva betala mer än 250 kronor.

Så ser det ut än sålänge, men känner jag mig rätt så hinner det ändras både en och två gånger.

God jul, hoppas att alla andra får en lika bra jul som jag kommer att ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback