Fynd och ofynd

Första skoldagen avklarad, yeah! Jag missade inte tåget till Skövde, jag gick inte vilse i Skövde, jag kom i tid till introduktionen, jag var inte den enda som inte hunnit med alla förberedelser (skaffat böcker osv), jag kom inte med de dummaste frågorna (förhoppningsvis) och jag lyckades vara lite social trots att jag var blyg (livrädd).

Nej, allt gick faktiskt jättebra. Jag hade orange hår (misslyckad blekning) och magen kurrade sig genom hela dagen, men utöver det har jag inget att klaga på.
Just nu sitter jag och försöker hitta begagnade böcker, men det är svårt, och dyrt. Har köpt två stycken och bara de har kostat 300 kronor med frakt. Jag känner mig i vanlig ordning fattig.

Den 25:e kunde jag ju inte hålla mig ifrån shopping längre, så jag och min kära kusin Mathilda tog en mysig heldag på Örebro. Stackars henne som fick stå ut med mitt spring hit och dit. Jag lyckades iaf få det jag skulle ha (och lite, men bara lite, till) och hon med sina avundsvärt små fötter lyckades fynda två par jättesnygga skor. Orättvist.
Dagens fynd var en klänning på JC, det var 5 plagg för 100 kronor. Vi hittade tillsammans 4 plagg och behövde ett till, men där fanns bara skräp. Trots det slängde jag en random klänning på armen och vandrade bort till kassan. Jag och Mathilda konstaderade att den kanske inte skulle se lika ful ut när man hade den på sig.
Och, väl hemma, testade jag den och blev supernöjd! Värsta kapet!



Dagens miss var iaf varmvaxet jag köpte för att få silkeslena ben. Jag kan ju inte raka benen utan att skära av mig halva hälsenan, och detta ger en massa fula ärr som jag vill slippa på Thess bröllop. Men vaxet fungerade inte alls. Det blev bara klibbigt, och jag fick knappt bort nåt hår alls. Svindyrt var det dessutom! Inget jag rekomendarar.
Dagen resulterade också i ett par nya underbara skor (som jag faktiskt behövde)
Jag är inte besatt av skor, bara överdrivet förtjust.

Den här helgen hade jag planerat att ta mig ner till Lund och hälsa på min darling Thess (och Danne också, såklart), men fattig som jag är så uteblir det. Jag hade hoppats på att ha råd med en partykväll men det går inte det heller. Idag blir det filmkväll med Cattis istället! Som om jag behöver äta mer godis. Harkel. Myspys blir det hur som helst.

Garderobsutrensningen är klar, och jag ska snart lägga upp bilder på tradera. Igår var Elin och hälsade på och då passade jag på att be henne om hjälp med bilder, hennes karl har en systemkamera! Åh, en sån skulle jag verkligen vilja ha! Dessutom kunde hon guida mig i hur jag skulle stå för att få kläderna att se så bra ut som mjöjligt, toppen!

Life is good.


Kommentarer
Postat av: Koffe

ah, ben!

2009-08-30 @ 16:32:08
Postat av: Mathilda

åh! klänningen var ju skit snygg!!

Hahah, det var bara kul! inget synd om mig! :P

Får göra om en shopping dag snart igen! ;)

2009-08-30 @ 22:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback