Semester No.2

Sommar utan auktion är som vinter utan snö. Därför passade jag självklart på att följa med mamma och pappa till en auktion här i trakten. Ett riktigt familjenöje. Det bästa av allt är att pappa är så galen i att bjuda och vinna att jag bara behöver peka på vad jag vill ha, så bjuder han, och resultatet av detta;

Aldrig mer ett rangligt Ikea-skrivbord. En sekretär är så himla bra eftersom man faktiskt kan stänga in allt stök och skräp som annars alltid hamnar på skrivbordet. Snabbstädat! Översta lådan planerar jag att ha tom, så jag kan slänga in datorn där när den inte används (hahahaha). Bästa av allt var nog ändå priset, en knapp hundralapp.

I övrigt köpte mamma en barnvagn. En galet snygg äkta 60-tals Emmaljunga. Jag gillade den, men jag gillade inte den menande, stränga blicken hon gav mig när hon betalade den. Eller alla andra leende blickar från folk som vände sig om och tittade uppuntrande på min mage.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback