Drömma kostar ingenting

Ett par klackar i hudnära färg förlänger benen, därför är jag ganska sugen på att klicka hem dessa från gojane.com. Kan bli ganska snyggt till ett par sommarbruna ben och avklippta jeansshorts, eller hur?



Tyvärr är detta inget som ekonomin tillåter, men att drömma kostar väl inget?


Min hallmöbel


Jag blir sådär härligt glad över min nya nyckelring som jag pimpat nyckelknippan med. En diskokula innehållande läppglans, vardagslyx om något! Vad tycks förresten om min hallmöbel? En tillfixad pedistal. Jag önskar att jag kunde säga att jag gjort den själv, men faktiskt så köpte jag den som den är på en auktion i somras. Nu funderar jag på att köpa mig ett gammalt soffbord och göra nåt liknande med.




22-årskris

 

Såhär trevligt hade jag med Magda och Mathilda igår. Jag tror att det är nåt av det godaste som finns. Efter att ha pratat med Mathilda, som är grym på att sy, om mina mönster är jag ännu mer pepp på att sätta igång och sy mina bodys.

 

Nu ska jag städa, plugga och sedan träna, men jag har inte energi för nåt utav det. Vet inte riktigt vad det är med mig idag, kanske är det så att jag börjar bli så gammal att bara en kvälls festligheter lämnar spår efter sig i flera dagar? Dags för en 22-årskris kanske.


Loppisfynd

Igår shoppade jag ännu ett mönster på loppis. Tre kronor kostade det, och det kan bli en superfin klänning. Nu är det bara tyget som fattas. Jag funderar på att sy den i ett småblommigt tyg.

En liten guldig rosettbrosch fick också följa med mig hem för fem kronor.




Nån mer som har fyndat i helgen?

Min lördag

Gårdagen var supertrevlig om än ganska stressig. Det började med loppis med mor och far (lägger upp bilder på fynden senare) och hälsomässa med syster, och avslutades med party! Jag blev en aning överförfriskad, men det var trevligt ändå (för mig i alla fall). Jag var svart och röd kvällen till ära.

 

Nu ska jag försöka vakna till lite, om det är möjligt, och hoppa in i duschen. Snart kommer Magda och Mathilda på fikabesök!

 

PussKram




Alice i underlandet vs. Shutter island

Igår hade jag en dejt med Stina. Vi gick på stan där jag kämpade hårt för att hålla i mina sista pengar (ja, sista. Hur kan de ta slut så fort?) och handlade med oss sushi hem. Det är mysigast att äta sushi hemma, tillsammans med lite vitt vin. Mmm, sushi.

Sedan fick jag för första gången uppleva 3D. Vi såg Alice i underlandet. Det var jättehäftigt! Första tio minutrarna satt jag på helspänn och fokuserade på alla effekter, men efter en stund kunde jag koncentrera mig på handlingen. Filmen var superbra, men på nåt sätt tyckte jag ändå att Shutter island, som jag såg igår, var bättre. Jag och Stina kom fram till att det inte går att jämföra dem.

I Shutter island var man helt fängslad av handlingen. I Alice i underlandet var man så hänförd av alla vackra kläder, landskap, effekter och människor. Speciellt förälskad blev jag i den blå kappan hon har på sig i en scen mot slutet.

 

Vad tycker ni som sett filmerna?

 


Många bra saker



Igår avslutades pluggdagen med vin och pasta tillsammans med Frida, Lotten och Lottens trevliga room mates. Det var så himla mys (korkade uttalanden bortser jag ifrån). Nästa gång tycker jag att vi ger oss ut och dansar!

Nu ska jag betala räkningar och sedan hoppa in i duschen och göra mig iordning, för ikväll ska jag och min loverboy på bio. Vi ska se Shutter island, alla säger att den är jättebra så vi har höga förväntningar. Jag är ganska kräsen när det gäller film, så jag hoppas att jag inte blir besviken.

PussKram

Sydags!

Här om dagen köpte jag två mönster på loppis. Det ena är en skjortklänning som jag tänkte sy i ett mintgrönt eller mörkblått (eller både och) tyg med vita detaljer. Det kan bli fint, eller hur?

Det andra är en baddräkt. Jag tänkte sy flera stycken sånna i olika färger och ha som body till sommarens korta jeansshorts och kjolar. Kanske är det svårt att sy i elastiskt tyg, men jag har en duktig mamma och en duktig kusin att be om hjälp, så det blir nog bra!


Röda lackskor, igen

Det här inlägget är först och främst tillägnat Stina (men ni andra är också välkomna att läsa, såklart) som besökte mig idag. Appropå mina röda lackskor som jag varit tvungen att sälja (då de var för små), och hur oerhört gärna jag vill ha ett par nya likadana.

 

Jag kunde ju inte låta bli att hurra när jag såg dessa på tradera. Vad tycker du Stina (och ni andra)?



Ge mig inspiration

Åh, härliga vår! Det har varit en underbar dag, det gör inte ens nåt att det har blåsit iskallt hela dagen. Idag hade jag besök av Andreas. Det var länge sen, och trots att han hela tiden avbröt mig genom att sjunga var det väldigt trevligt. Vi tittade på klipp med Susan Boyle och fick gåshud.

Jag och pappa var som vanligt en sväng på loppis där jag hittade fina små guldknappar (min mobilkamera tar ju dessvärre inte världens bästa inomhusbilder). Jag vet inte vad jag ska ha dem till ännu, eftersom de inte är likdana, men jag ska nog komma på nåt. Nån som har nåt förslag?





På en torsdag?

Igår fick jag fikabesök av Mathilda. Vi drack vaniljte och te som doftar som äppelpaj.

Det finns många olika anledningar till varför jag gillade fikabesöket så mycket. Jag fick supertrevligt sällskap och en ursäkt att äta drömrulltårta på en torsdag. Dessutom fick jag en bra anledning till att använda mitt fina kakfat som jag fyndade på loppis för 15:- för evigheter sen.



Jag har även ett tvåvåningskakfat, men det pryds just nu av aptitretande små doftljus.


Red one

Jag letar slaviskt efter ett par röda klackar som substitut (som jag aldrig kommer ha råd att köpa) till mina underbara röda lackpumps som jag tvingades sälja för att de var för små. Inne på min favoritsida of all times, gojane.com, finns det massor av underbara skor att välja på.



Och kanske sånna som man kanske väljer bort...



Vilken sko är snyggast?

Gummistövlar?

Kanske inte det första jag i vanliga fall skulle sätta på fötterna, eller ens ägna en tanke åt att skaffa. Men efter en vecka full av slask så har jag insett att nästan alla mina skor är för "dyrbara" för att jag ska våga riskera att de blir blöta. Så ett par gummistövlar vore kanske inte så dumt ändå? Tänk vad praktiskt på vårpromenaden! Nu mer är det ju faktiskt så att gummistövlar inte bara är mossgröna och sitter på skitiga karlars fötter. De finns ju i alla olika färger och former! Rosa kanske?


Till och med ett par med klack!




Finns här.

Lånad födelsedagspresent

 

Den här tavlan var en födelsedagspresent från min fina mormor till min syster. Hon hade gjort den själv. Det här var ungefär 18 år sedan och när jag var liten var jag oerhört avundsjuk på den här tavlan. Nu har jag "lånat" den av min syster för att den ska få pryda min köksvägg. Och nej, jag kommer aldrig bli för gammal för den.

 


Jag är ju faktiskt sjuk

Jag gör en tillfällig paus i min hårdträning inför vårruset då jag huxflux blivit dunderförkyld. men vad hade jag väntat mig? Inte tränat ordentligt på hela vintern för att sedan köra stenhårt en vecka utan vila. Träning är lite beroendeframkallande, just nu är jag oerhört rastlös och vill ge mig ut i skidspåret.

Har jag förresten berättat att jag åkte skidor här om dagen? Det var underbart. Och jag åkte bara omkull två gånger. Hoppas att ingen såg. Jag undrar lite varför jag inte har upptäckt denna härliga vintersport tidigare?

Hur som helst, att vara sjuk är inte bara dåligt. Nu har jag en bra ursäkt att kolla igenom gamla mode- och veckotidningar från 50-60-talen (mamma kom över en hel kartong av sånna på en auktion i somras). Dels för att det är rolig läsning men också för att jag är på jakt efter fina annonser att scanna in och göra tavlor av. Lite som denna:



Jag har satt upp tavellister över tv:n, och än så länge har jag bara vackra ramar utan motiv där.

Dagen ska också ägnas åt att läsa nyaste numret av Elle, bläddra igenom en katalog med H&Ms vårnheter, beställa eyeliner (och kanske lite andra grejor) från Oriflame och att äta massvis av glass. Jag har redan kollat på en timmas föreläsning idag och i och med det tycker jag att det mesta av dagens plugg är avklarat. Jag är ju faktiskt sjuk.

Favoriter i garderoben







Ett gammalt hederligt tips för att hitta genuina vintagekläder brukar vara att be om att få leta igenom äldre släktingars garderober. För åtskilliga år sedan gjorde jag och mina kusiner detta.

Jag hittade den här egensydda skönheten. På den tiden var den lite för stor, men nu har jag vuxit ikapp den. Jag vet inte om det är mamma, mormor eller nån av mina mostrar som sytt och använt den, alla är de nämligen duktiga på att sy.

Till den har jag ett rött skärp från Lindex runt midjan, och självklart matchar jag den med mina lackiga mormorsskor.

Ett litet tips...

Har du en egen blogg och gillar att läsa andras? Gå då in på bloglovin.com och sök på din blogg i sökfältet. I de flesta fall kommer din blogg finnas där. Till vänter kan du se "Personer som gillar den här bloggen gillar också:". Här visas alltså vilka bloggar som de personer som följer din blogg också följer (om ni förstår vad jag menar), och i och med det så är ju ofta dessa bloggar intressanta för dig.

Vet inte riktigt var jag ville komma med det här inlägget, mer än att säga att så brukar jag göra. Och då och då hittar jag en ny spännande blogg att följa :)

Pimp my kavaj

Kavaj för 10:- på loppis.

Före:



Efter:





Uppvikta, kortare ärmar för att den inte ska se så pösig ut i armarna (tack för tipset!), dubbel kedja på vänsteraxeln och fyrkantiga nitar på kragen. Både nitarna och kedjan går enkelt att ta bort.

Så enkelt man kan göra nåt gammalt till nåt nytt!

Vårruset it is!

I år ska jag springa vårruset. Att säga springa är oerhört överdrivet, jag kan sträcka mig så långt som till att lunka. Kanske. Eventuellt. Eller så startar jag sist i loppet bland alla mammor med barnvagnar.

Innan idag hade jag bestämt mig för att ta mig runt vårrusets 5 km på 30 min. Det var innan jag testade att springa på löpbandet och insåg att det tog 10 minuter för mig att jogga/gå i rask takt i en kilometer. Nu känner jag mig väldigt tveksam. Lunka it is.

Extremt onödigt inlägg, jag vet. Förlåt. Ni får stå ut.

Skostol, ja tack

Jag satt i vanlig ordning och kikade runt lite på tradera, när jag huxflux snubblade över denna. Auktionen är ju egentligen för klänningen, men hade den varit för fåröljen så hade jag inte kunna hålla mig från att bjuda. Vad skulle jag inte göra för att få den?



Var tvungen att söka runt lite mer på Internet, och visst finns det många liknande, men inga lika snygga.



Jag hittade också motsatsen, skor som ser ut som stolar. Undra vilka reaktioner man skulle få om man kom på en fest med dessa på fötterna?



Källa.

20 kronor på en dag

Här om dagen var jag på Marieberg med mor och far. Som vanligt kliade det i mina shoppingfingrar, men vad har det för betydelse när man har -12 kronor på kontot och det är tre veckor kvar innan det tillfälligt ligger på plus igen?

Nåja. Det var -30% på alla ljus på underbara Lagerhaus, och eftersom jag saknat mina uppbrunna vanilljus ett tag nu så unnade jag mig i alla fall en förpackning nya sånna. Och en smörkniv som matchar min personlighet - bara för att smörknivar i vanliga fall inte är roligt att köpa.





Favoritmascara

Jag har spröda, tunna ögonfransar som lätt klibbas ihop av mascara. Spindelben är inget kul. Jag har testat alla nyheter men aldrig hittat någon mascara som faller mig i smaken.

Dessutom tenderar alla mascaror att smulas sönder och efter några timmar sitta under mina ögon istället för på ögonfransarna. Besvärligt.

Denna, Hypnôse Mascara, från Lancôme är den enda mascara som duger för mig. Några tior dyrare - hundra gånger bättre!

Jag rekomenderar att klicka hem den här där den trots allt inte är jättedyr.


Grymma jag!

Jag är så nöjd med mig själv. Idag har jag bakat scones till frukost, städat en massa, pluggat en massa (lämnade in tentan med en dag till godo! vad har hänt, är jag sjuk?), promenat i solen och gymmat. Värstingdagen.

Nu ska jag äta välförtjänta popcorn och dricka saft. Och kika lite på tradera. Jag hittade denna förut, jag är helt inne i puffärmar.



Förut gillade jag inte puffärmar alls, men jag antar att jag är lite mainstream ändå. Tyvärr.

Förvaring

Jag tröttnade på alla kartonger och påsar med diverse pasta, bulgur, couscous och ris i. Därför införskaffade jag lite snygga burkar att förvara maten i. Glasburkarna är köpta på Ikea. Plåtburken till vänster är köpt på Bra och begagnat i Örebro. Jag blev så glad när jag hittade en av samma typ på Magda's i Hallsberg. Det är fyra sidor på burkarna, med landskapsmotiv. En årstid för varje sida.

Numer behöver jag inte gömma min mat i skafferiet, jag kan ha den framme som prydnad.




Någonstans i Vingåker...

Kan bli lite besvärligt om man har bråttom till jobbet på morgonen och möts av den här synen på garageuppfarten.


Just nu...

Pluggdejt med Lotten.

Snackat skit-Check
Bloggat-Check
Pluggat-Inte ännu.

Dags att sätta igång?


Outlet vs. 2hand

Låååång dag i skolan. Och jag känner mig mer korkad än vanligt. Hah.

Imorrse när jag promenderade till skolan bestämde jag mig helt random för att ta en ny väg. Det visade sig vara lönsamt då jag passerade en helt söt 2handsbutik som såg inbjudande ut. Tyvärr hade jag bråttom så ett besök där får vänta.

Och om jag ofta besöker Vingåker Factory Outlet bara för att jag går i skolan där? Oh nej. Jag har varit där två, tre gånger och har minsann aldrig hittat nåt jag skulle kunna tänka mig att köpa med hem. Då lockar min nyfunna 2handsbutik mer. Men that's me.


Följ min blogg med bloglovin

Drömma kostar ingenting

Ett par klackar i hudnära färg förlänger benen, därför är jag ganska sugen på att klicka hem dessa från gojane.com. Kan bli ganska snyggt till ett par sommarbruna ben och avklippta jeansshorts, eller hur?



Tyvärr är detta inget som ekonomin tillåter, men att drömma kostar väl inget?

2010-03-30 @ 22:22:52 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Min hallmöbel


Jag blir sådär härligt glad över min nya nyckelring som jag pimpat nyckelknippan med. En diskokula innehållande läppglans, vardagslyx om något! Vad tycks förresten om min hallmöbel? En tillfixad pedistal. Jag önskar att jag kunde säga att jag gjort den själv, men faktiskt så köpte jag den som den är på en auktion i somras. Nu funderar jag på att köpa mig ett gammalt soffbord och göra nåt liknande med.



2010-03-29 @ 16:58:52 Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


22-årskris

 

Såhär trevligt hade jag med Magda och Mathilda igår. Jag tror att det är nåt av det godaste som finns. Efter att ha pratat med Mathilda, som är grym på att sy, om mina mönster är jag ännu mer pepp på att sätta igång och sy mina bodys.

 

Nu ska jag städa, plugga och sedan träna, men jag har inte energi för nåt utav det. Vet inte riktigt vad det är med mig idag, kanske är det så att jag börjar bli så gammal att bara en kvälls festligheter lämnar spår efter sig i flera dagar? Dags för en 22-årskris kanske.

2010-03-29 @ 14:44:06 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Loppisfynd

Igår shoppade jag ännu ett mönster på loppis. Tre kronor kostade det, och det kan bli en superfin klänning. Nu är det bara tyget som fattas. Jag funderar på att sy den i ett småblommigt tyg.

En liten guldig rosettbrosch fick också följa med mig hem för fem kronor.




Nån mer som har fyndat i helgen?
2010-03-28 @ 16:25:24 Permalink Loppisfynd Kommentarer (3) Trackbacks ()


Min lördag

Gårdagen var supertrevlig om än ganska stressig. Det började med loppis med mor och far (lägger upp bilder på fynden senare) och hälsomässa med syster, och avslutades med party! Jag blev en aning överförfriskad, men det var trevligt ändå (för mig i alla fall). Jag var svart och röd kvällen till ära.

 

Nu ska jag försöka vakna till lite, om det är möjligt, och hoppa in i duschen. Snart kommer Magda och Mathilda på fikabesök!

 

PussKram



2010-03-28 @ 13:13:49 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Alice i underlandet vs. Shutter island

Igår hade jag en dejt med Stina. Vi gick på stan där jag kämpade hårt för att hålla i mina sista pengar (ja, sista. Hur kan de ta slut så fort?) och handlade med oss sushi hem. Det är mysigast att äta sushi hemma, tillsammans med lite vitt vin. Mmm, sushi.

Sedan fick jag för första gången uppleva 3D. Vi såg Alice i underlandet. Det var jättehäftigt! Första tio minutrarna satt jag på helspänn och fokuserade på alla effekter, men efter en stund kunde jag koncentrera mig på handlingen. Filmen var superbra, men på nåt sätt tyckte jag ändå att Shutter island, som jag såg igår, var bättre. Jag och Stina kom fram till att det inte går att jämföra dem.

I Shutter island var man helt fängslad av handlingen. I Alice i underlandet var man så hänförd av alla vackra kläder, landskap, effekter och människor. Speciellt förälskad blev jag i den blå kappan hon har på sig i en scen mot slutet.

 

Vad tycker ni som sett filmerna?

 

2010-03-27 @ 10:17:49 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Många bra saker



Igår avslutades pluggdagen med vin och pasta tillsammans med Frida, Lotten och Lottens trevliga room mates. Det var så himla mys (korkade uttalanden bortser jag ifrån). Nästa gång tycker jag att vi ger oss ut och dansar!

Nu ska jag betala räkningar och sedan hoppa in i duschen och göra mig iordning, för ikväll ska jag och min loverboy på bio. Vi ska se Shutter island, alla säger att den är jättebra så vi har höga förväntningar. Jag är ganska kräsen när det gäller film, så jag hoppas att jag inte blir besviken.

PussKram
2010-03-25 @ 13:28:49 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Sydags!

Här om dagen köpte jag två mönster på loppis. Det ena är en skjortklänning som jag tänkte sy i ett mintgrönt eller mörkblått (eller både och) tyg med vita detaljer. Det kan bli fint, eller hur?

Det andra är en baddräkt. Jag tänkte sy flera stycken sånna i olika färger och ha som body till sommarens korta jeansshorts och kjolar. Kanske är det svårt att sy i elastiskt tyg, men jag har en duktig mamma och en duktig kusin att be om hjälp, så det blir nog bra!

2010-03-23 @ 15:32:52 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Röda lackskor, igen

Det här inlägget är först och främst tillägnat Stina (men ni andra är också välkomna att läsa, såklart) som besökte mig idag. Appropå mina röda lackskor som jag varit tvungen att sälja (då de var för små), och hur oerhört gärna jag vill ha ett par nya likadana.

 

Jag kunde ju inte låta bli att hurra när jag såg dessa på tradera. Vad tycker du Stina (och ni andra)?


2010-03-21 @ 19:33:51 Permalink Skokärlek Kommentarer (6) Trackbacks ()


Ge mig inspiration

Åh, härliga vår! Det har varit en underbar dag, det gör inte ens nåt att det har blåsit iskallt hela dagen. Idag hade jag besök av Andreas. Det var länge sen, och trots att han hela tiden avbröt mig genom att sjunga var det väldigt trevligt. Vi tittade på klipp med Susan Boyle och fick gåshud.

Jag och pappa var som vanligt en sväng på loppis där jag hittade fina små guldknappar (min mobilkamera tar ju dessvärre inte världens bästa inomhusbilder). Jag vet inte vad jag ska ha dem till ännu, eftersom de inte är likdana, men jag ska nog komma på nåt. Nån som har nåt förslag?




2010-03-20 @ 21:16:23 Permalink Loppisfynd Kommentarer (1) Trackbacks ()


På en torsdag?

Igår fick jag fikabesök av Mathilda. Vi drack vaniljte och te som doftar som äppelpaj.

Det finns många olika anledningar till varför jag gillade fikabesöket så mycket. Jag fick supertrevligt sällskap och en ursäkt att äta drömrulltårta på en torsdag. Dessutom fick jag en bra anledning till att använda mitt fina kakfat som jag fyndade på loppis för 15:- för evigheter sen.



Jag har även ett tvåvåningskakfat, men det pryds just nu av aptitretande små doftljus.

2010-03-19 @ 11:38:27 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Red one

Jag letar slaviskt efter ett par röda klackar som substitut (som jag aldrig kommer ha råd att köpa) till mina underbara röda lackpumps som jag tvingades sälja för att de var för små. Inne på min favoritsida of all times, gojane.com, finns det massor av underbara skor att välja på.



Och kanske sånna som man kanske väljer bort...



Vilken sko är snyggast?
2010-03-18 @ 22:10:14 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Gummistövlar?

Kanske inte det första jag i vanliga fall skulle sätta på fötterna, eller ens ägna en tanke åt att skaffa. Men efter en vecka full av slask så har jag insett att nästan alla mina skor är för "dyrbara" för att jag ska våga riskera att de blir blöta. Så ett par gummistövlar vore kanske inte så dumt ändå? Tänk vad praktiskt på vårpromenaden! Nu mer är det ju faktiskt så att gummistövlar inte bara är mossgröna och sitter på skitiga karlars fötter. De finns ju i alla olika färger och former! Rosa kanske?


Till och med ett par med klack!




Finns här.
2010-03-17 @ 21:02:44 Permalink Skokärlek Kommentarer (5) Trackbacks ()


Lånad födelsedagspresent

 

Den här tavlan var en födelsedagspresent från min fina mormor till min syster. Hon hade gjort den själv. Det här var ungefär 18 år sedan och när jag var liten var jag oerhört avundsjuk på den här tavlan. Nu har jag "lånat" den av min syster för att den ska få pryda min köksvägg. Och nej, jag kommer aldrig bli för gammal för den.

 

2010-03-16 @ 12:20:18 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Jag är ju faktiskt sjuk

Jag gör en tillfällig paus i min hårdträning inför vårruset då jag huxflux blivit dunderförkyld. men vad hade jag väntat mig? Inte tränat ordentligt på hela vintern för att sedan köra stenhårt en vecka utan vila. Träning är lite beroendeframkallande, just nu är jag oerhört rastlös och vill ge mig ut i skidspåret.

Har jag förresten berättat att jag åkte skidor här om dagen? Det var underbart. Och jag åkte bara omkull två gånger. Hoppas att ingen såg. Jag undrar lite varför jag inte har upptäckt denna härliga vintersport tidigare?

Hur som helst, att vara sjuk är inte bara dåligt. Nu har jag en bra ursäkt att kolla igenom gamla mode- och veckotidningar från 50-60-talen (mamma kom över en hel kartong av sånna på en auktion i somras). Dels för att det är rolig läsning men också för att jag är på jakt efter fina annonser att scanna in och göra tavlor av. Lite som denna:



Jag har satt upp tavellister över tv:n, och än så länge har jag bara vackra ramar utan motiv där.

Dagen ska också ägnas åt att läsa nyaste numret av Elle, bläddra igenom en katalog med H&Ms vårnheter, beställa eyeliner (och kanske lite andra grejor) från Oriflame och att äta massvis av glass. Jag har redan kollat på en timmas föreläsning idag och i och med det tycker jag att det mesta av dagens plugg är avklarat. Jag är ju faktiskt sjuk.
2010-03-15 @ 11:37:41 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Favoriter i garderoben







Ett gammalt hederligt tips för att hitta genuina vintagekläder brukar vara att be om att få leta igenom äldre släktingars garderober. För åtskilliga år sedan gjorde jag och mina kusiner detta.

Jag hittade den här egensydda skönheten. På den tiden var den lite för stor, men nu har jag vuxit ikapp den. Jag vet inte om det är mamma, mormor eller nån av mina mostrar som sytt och använt den, alla är de nämligen duktiga på att sy.

Till den har jag ett rött skärp från Lindex runt midjan, och självklart matchar jag den med mina lackiga mormorsskor.
2010-03-12 @ 17:47:39 Permalink Favoriter i garderoben Kommentarer (6) Trackbacks ()


Ett litet tips...

Har du en egen blogg och gillar att läsa andras? Gå då in på bloglovin.com och sök på din blogg i sökfältet. I de flesta fall kommer din blogg finnas där. Till vänter kan du se "Personer som gillar den här bloggen gillar också:". Här visas alltså vilka bloggar som de personer som följer din blogg också följer (om ni förstår vad jag menar), och i och med det så är ju ofta dessa bloggar intressanta för dig.

Vet inte riktigt var jag ville komma med det här inlägget, mer än att säga att så brukar jag göra. Och då och då hittar jag en ny spännande blogg att följa :)
2010-03-11 @ 09:57:40 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Pimp my kavaj

Kavaj för 10:- på loppis.

Före:



Efter:





Uppvikta, kortare ärmar för att den inte ska se så pösig ut i armarna (tack för tipset!), dubbel kedja på vänsteraxeln och fyrkantiga nitar på kragen. Både nitarna och kedjan går enkelt att ta bort.

Så enkelt man kan göra nåt gammalt till nåt nytt!
2010-03-10 @ 15:10:52 Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Vårruset it is!

I år ska jag springa vårruset. Att säga springa är oerhört överdrivet, jag kan sträcka mig så långt som till att lunka. Kanske. Eventuellt. Eller så startar jag sist i loppet bland alla mammor med barnvagnar.

Innan idag hade jag bestämt mig för att ta mig runt vårrusets 5 km på 30 min. Det var innan jag testade att springa på löpbandet och insåg att det tog 10 minuter för mig att jogga/gå i rask takt i en kilometer. Nu känner jag mig väldigt tveksam. Lunka it is.

Extremt onödigt inlägg, jag vet. Förlåt. Ni får stå ut.
2010-03-08 @ 22:14:24 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Skostol, ja tack

Jag satt i vanlig ordning och kikade runt lite på tradera, när jag huxflux snubblade över denna. Auktionen är ju egentligen för klänningen, men hade den varit för fåröljen så hade jag inte kunna hålla mig från att bjuda. Vad skulle jag inte göra för att få den?



Var tvungen att söka runt lite mer på Internet, och visst finns det många liknande, men inga lika snygga.



Jag hittade också motsatsen, skor som ser ut som stolar. Undra vilka reaktioner man skulle få om man kom på en fest med dessa på fötterna?



Källa.
2010-03-07 @ 13:25:25 Permalink Skokärlek Kommentarer (3) Trackbacks ()


20 kronor på en dag

Här om dagen var jag på Marieberg med mor och far. Som vanligt kliade det i mina shoppingfingrar, men vad har det för betydelse när man har -12 kronor på kontot och det är tre veckor kvar innan det tillfälligt ligger på plus igen?

Nåja. Det var -30% på alla ljus på underbara Lagerhaus, och eftersom jag saknat mina uppbrunna vanilljus ett tag nu så unnade jag mig i alla fall en förpackning nya sånna. Och en smörkniv som matchar min personlighet - bara för att smörknivar i vanliga fall inte är roligt att köpa.




2010-03-06 @ 16:25:32 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Favoritmascara

Jag har spröda, tunna ögonfransar som lätt klibbas ihop av mascara. Spindelben är inget kul. Jag har testat alla nyheter men aldrig hittat någon mascara som faller mig i smaken.

Dessutom tenderar alla mascaror att smulas sönder och efter några timmar sitta under mina ögon istället för på ögonfransarna. Besvärligt.

Denna, Hypnôse Mascara, från Lancôme är den enda mascara som duger för mig. Några tior dyrare - hundra gånger bättre!

Jag rekomenderar att klicka hem den här där den trots allt inte är jättedyr.

2010-03-06 @ 14:20:57 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Grymma jag!

Jag är så nöjd med mig själv. Idag har jag bakat scones till frukost, städat en massa, pluggat en massa (lämnade in tentan med en dag till godo! vad har hänt, är jag sjuk?), promenat i solen och gymmat. Värstingdagen.

Nu ska jag äta välförtjänta popcorn och dricka saft. Och kika lite på tradera. Jag hittade denna förut, jag är helt inne i puffärmar.



Förut gillade jag inte puffärmar alls, men jag antar att jag är lite mainstream ändå. Tyvärr.
2010-03-04 @ 22:09:03 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Förvaring

Jag tröttnade på alla kartonger och påsar med diverse pasta, bulgur, couscous och ris i. Därför införskaffade jag lite snygga burkar att förvara maten i. Glasburkarna är köpta på Ikea. Plåtburken till vänster är köpt på Bra och begagnat i Örebro. Jag blev så glad när jag hittade en av samma typ på Magda's i Hallsberg. Det är fyra sidor på burkarna, med landskapsmotiv. En årstid för varje sida.

Numer behöver jag inte gömma min mat i skafferiet, jag kan ha den framme som prydnad.



2010-03-04 @ 15:04:44 Permalink Loppisfynd Kommentarer (2) Trackbacks ()


Någonstans i Vingåker...

Kan bli lite besvärligt om man har bråttom till jobbet på morgonen och möts av den här synen på garageuppfarten.

2010-03-03 @ 21:15:35 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Just nu...

Pluggdejt med Lotten.

Snackat skit-Check
Bloggat-Check
Pluggat-Inte ännu.

Dags att sätta igång?

2010-03-03 @ 11:07:25 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Outlet vs. 2hand

Låååång dag i skolan. Och jag känner mig mer korkad än vanligt. Hah.

Imorrse när jag promenderade till skolan bestämde jag mig helt random för att ta en ny väg. Det visade sig vara lönsamt då jag passerade en helt söt 2handsbutik som såg inbjudande ut. Tyvärr hade jag bråttom så ett besök där får vänta.

Och om jag ofta besöker Vingåker Factory Outlet bara för att jag går i skolan där? Oh nej. Jag har varit där två, tre gånger och har minsann aldrig hittat nåt jag skulle kunna tänka mig att köpa med hem. Då lockar min nyfunna 2handsbutik mer. Men that's me.


Följ min blogg med bloglovin
2010-03-01 @ 22:11:19 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


RSS 2.0