Hur vill du ha dina ägg imorgon?



Så tack.

Ljusstaken Vretstorp

Gustavsberg och Rörstrand i all ära, men jag gillar dessa ljusstakar från en betydligt mindre känd keramik/porslinsfabrik. Nämligen den nedlagda fabriken i Vretstorp. De är relativt lätta att få tag på på traktens loppisar och min mamma är en riktig samlare.



Så vitt jag vet så finns ljusstaken i tre storlekar och i regnbågens alla färger. Själv har jag ceriserosa hemma men min favorit är ändå de här gråblå.



Dessa tillhör min mamma, men hon har å många så hon märker säkert inget om jag tar med dem hem.

Mammas trädgård del 3, Bäcken

 

 

Nu har den dock inget vatten i sig.

Kontraster

Jag ville ha en outfitbild till bloggen idag, vilket försvårades en himla massa av att jag är den minst fotogeniska människan nånsin. Detta fick duga.

Man brukar prata om stil. Om an frågar mig vilken stil jag har så kan jag nog inte svara, kanske att det är en blandning mellan romantik/retro/rock/bohem-chic. Jag vill dock påstå att jag har en ganska välutvecklad egen stil. Och är det något jag gillar så är det kontraster. Jag kan inte se att det finns nån anledning till att inte blanda. Hur snyggt är det inte med en romantisk blommig kortklänning till ett par rejäla svarta snörkängor? Eller en basic outfit uppklädd med en snygg kavaj?

Såhär till exempel (och nu bortser vi från min totala oförmåga att vara blogg-snygg);

Hippie/boheminspirerad klänning och träskor från H&M, strikt portfölj och 80-talsjeansjacka från second hand, rockiga Ray Bansliknande solglasögon och rockblont (som snarare börjar likna fjortisgulblont) hår. Kontraster!

 

Och förresten, ni som läser, nu kommer ni inte undan! Jag vill ha svar! Jag säger att när man är så plattbystad som mig så är det okej att ha en sådan urrigning som det är på klänningen. Vad tycker ni, kan jag få ett ärligt svar? För urringat eller helt okej?


Mammas trädgård del 2, Lusthuset

Välkommen



Man kan se vem jag har ärvt min "klämma in så mkt möbler på så lite plats som möjligt"-gen från. Ingen nordisk minimalism här inte!





Det bästa med det här lusthuset är att man kan sitta där i princip året runt. Nu på sommaren blir det lite för varmt, och på vintern behöver man ha lite tjockare kläder. Men ändå.

Hur vill du ha dina ägg imorgon?



Så tack.
2011-08-12 @ 23:49:45 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Ljusstaken Vretstorp

Gustavsberg och Rörstrand i all ära, men jag gillar dessa ljusstakar från en betydligt mindre känd keramik/porslinsfabrik. Nämligen den nedlagda fabriken i Vretstorp. De är relativt lätta att få tag på på traktens loppisar och min mamma är en riktig samlare.



Så vitt jag vet så finns ljusstaken i tre storlekar och i regnbågens alla färger. Själv har jag ceriserosa hemma men min favorit är ändå de här gråblå.



Dessa tillhör min mamma, men hon har å många så hon märker säkert inget om jag tar med dem hem.
2011-08-07 @ 22:14:26 Permalink Loppisfynd Kommentarer (1) Trackbacks ()


Mammas trädgård del 3, Bäcken

 

 

Nu har den dock inget vatten i sig.
2011-08-05 @ 23:12:01 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kontraster

Jag ville ha en outfitbild till bloggen idag, vilket försvårades en himla massa av att jag är den minst fotogeniska människan nånsin. Detta fick duga.

Man brukar prata om stil. Om an frågar mig vilken stil jag har så kan jag nog inte svara, kanske att det är en blandning mellan romantik/retro/rock/bohem-chic. Jag vill dock påstå att jag har en ganska välutvecklad egen stil. Och är det något jag gillar så är det kontraster. Jag kan inte se att det finns nån anledning till att inte blanda. Hur snyggt är det inte med en romantisk blommig kortklänning till ett par rejäla svarta snörkängor? Eller en basic outfit uppklädd med en snygg kavaj?

Såhär till exempel (och nu bortser vi från min totala oförmåga att vara blogg-snygg);

Hippie/boheminspirerad klänning och träskor från H&M, strikt portfölj och 80-talsjeansjacka från second hand, rockiga Ray Bansliknande solglasögon och rockblont (som snarare börjar likna fjortisgulblont) hår. Kontraster!

 

Och förresten, ni som läser, nu kommer ni inte undan! Jag vill ha svar! Jag säger att när man är så plattbystad som mig så är det okej att ha en sådan urrigning som det är på klänningen. Vad tycker ni, kan jag få ett ärligt svar? För urringat eller helt okej?

2011-08-03 @ 23:18:02 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Mammas trädgård del 2, Lusthuset

Välkommen



Man kan se vem jag har ärvt min "klämma in så mkt möbler på så lite plats som möjligt"-gen från. Ingen nordisk minimalism här inte!





Det bästa med det här lusthuset är att man kan sitta där i princip året runt. Nu på sommaren blir det lite för varmt, och på vintern behöver man ha lite tjockare kläder. Men ändå.
2011-08-03 @ 14:47:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0