Jag är ju faktiskt sjuk

Jag gör en tillfällig paus i min hårdträning inför vårruset då jag huxflux blivit dunderförkyld. men vad hade jag väntat mig? Inte tränat ordentligt på hela vintern för att sedan köra stenhårt en vecka utan vila. Träning är lite beroendeframkallande, just nu är jag oerhört rastlös och vill ge mig ut i skidspåret.

Har jag förresten berättat att jag åkte skidor här om dagen? Det var underbart. Och jag åkte bara omkull två gånger. Hoppas att ingen såg. Jag undrar lite varför jag inte har upptäckt denna härliga vintersport tidigare?

Hur som helst, att vara sjuk är inte bara dåligt. Nu har jag en bra ursäkt att kolla igenom gamla mode- och veckotidningar från 50-60-talen (mamma kom över en hel kartong av sånna på en auktion i somras). Dels för att det är rolig läsning men också för att jag är på jakt efter fina annonser att scanna in och göra tavlor av. Lite som denna:



Jag har satt upp tavellister över tv:n, och än så länge har jag bara vackra ramar utan motiv där.

Dagen ska också ägnas åt att läsa nyaste numret av Elle, bläddra igenom en katalog med H&Ms vårnheter, beställa eyeliner (och kanske lite andra grejor) från Oriflame och att äta massvis av glass. Jag har redan kollat på en timmas föreläsning idag och i och med det tycker jag att det mesta av dagens plugg är avklarat. Jag är ju faktiskt sjuk.

Kommentarer
Postat av: livy

oo vårruset, coolt! nej jag behööver väl egentligen inte gå ner i vikt, jag är ju inte direkt fet eller så, men ibland vill man bara få bort de där sista kilona du vet :)

2010-03-15 @ 14:01:12
URL: http://smaltliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad härligt med läsning från 50-talet,modet var ju så snyggt då!

Hoppas att du kryar på dig!

Postat av: Elin Karlsson

jag har flera bilder från gamla sagoböcker jag ska rama in! gu va sugen jag blev nuu :D

2010-03-15 @ 21:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback