Lund!

Otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Tyckte att en vecka i Lund skulle vara jättelänge, men den försvann huxflux och nu sitter jag hemma i soffan igen. Jag har haft det helt underbart - hur kan man annars ha det i en underbar stad med underbara människor? Önskar att jag kunde plocka med mig hela Lund och placera utanför min lägenhet.

Har inte hunnit skriva så mkt om mina sista dagar i Lund. Sist avslutade jag med att jag och Thess skulle till ett stort köpcentrum och kolla New Yorker, som inte finns här i Hallsberg/Örebro. Sagt och gjort. Otroligt vad snygga underkläder de har där. Vi passade även på att utföra en god gärning, vi "räddade" en liten bortsprungen pojke. Han var så söt och alldeles ledsen. Vi gick in i leksaksaffären och bad om hjälp och medan expediten ringde efter vakten tittade vi på byggare Bobs grävskopa och jag blev helt full av "jag vill ha barn"-känslor. Har aldrig riktigt upplevt det förut.

Sen köpte vi alkohol också. Världens sötaste små vodkaflaskor med olika smaker i 5-pack. Lyckades inte få med några bilder, tyvärr.

På onsdagen följde jag med till jobbet på Ica. Oh vad roligt det var. Thess envisas med att mina få timmar som jag "hjälpte" henne på jobbet var betalning för de de bjöd mig på under veckan jag var där. Men för det hade jag nog behövt jobba flera veckor.

Sen blev det nyår! Här kom vodkan till användning. Hemma hos Daniels storebror Stefan blev vi bjudna på otroligt god mat. Vi spelade spel och drack goda och mindre goda drinkar. Ett sånt nyårsfirande slår utgång och stora fester mer hästlängder.



Strax innan tolvslaget gick vi ut för att beundra alla vackra fyrverkerier. Och pussa in det nya året.



Mitt första nyårslöfte till 2010 är att besöka Lund oftare. Det som är bra med det nyårslöftet är att jag vet att det kommer vara hur lätt som helst att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback