Lund!

Lite dåligt med uppdateringar, men så går det när man har roligt. De senaste tre dagarna har det hänt så mkt att jag är tvungen att ta lite i taget.

Det mesta av lördagen spenderade jag i en grå Volvo på vägar som sakta men säkert gick från att vara hala och fulla med snö till att vara blöta och fria från snö. Dessutom hade jag världens bästa sällskap. Om någon undrar hur man kan orka sitta i en bil i fem timmar för att åka från Hallsberg till Lund kan jag säga att denna någon inte har en aning om hur det är att ha underbara kompisar. Till och med själva bilresan var rolig.



Vi stannade och åt. Det var köttbullar med lingon och vacker utsikt. Det gjorde inget att det var grått och slask ute, det var så fint ändå. Vi fyllde på med polkagrisar och kolastång. Sen sov vi en stund (ja, inte Daniel såklart. Han körde ju).

Jag hade något hårigt i knät en stund.




När vi kom hem åt vi "små" kebabrullar. Daniel åt pizza med ägg och bacon på, det har jag aldrig hört talas om men det kanske var gott. Vi bytte julklappar och jag fick nog världens finaste skohorn. Självklart kommer jag aldrig att använda det, det är det alldeles för fint för.




Sen var det helt plötsligt söndag. Jag och Therese ville gå och köpa Tequila men systembolaget var stängt så vi gick för att ögonshoppa lite på mellandagsrean. De bor med gångavstånd till ett stort köpcentrum, helt livsfarligt!



Och precis som på den gamla goda tiden satt vi på McDonalds och åt varsin juniorhamburgare och delade på en mellancola, med två sugrör som är helt onödiga eftersom vi hela tiden blandar ihop dem och dricker ur båda. Fast dela saliv är ingenting vi inte gjort förut, så det gör inte så mycket.

Daniel kom hem och vi åt tacos. Vi hade alla tillbehör som jag tycker om.



Sedan var det dags för utgång! Inför det krävs det lite förberedelser. Utan tequlila denna gång, dock.







Vi gick till Mejeriet här i Lund. Superbra ställe! Kan inte komma på ett enda så bra ställe i Örebro. Enda problemet var den evighetslånga kön till baren. Vi dansade och hade roligt åt roliga människor (skrattade med dem, inte åt dem, såklart) och jag förstod inte alls vad de sa. Det är tur att jag kan ha Therese och Daniel som tolkar. Inte för att jag alltid förstår vad Daniel säger heller, men det gör inget.
Vi kom hem vid tre och var trötta men nöjda. Helt otroligt bra kväll.

Igår var det shopping som gällde igen. Och kyckling med jordnötssås. Mmmm. Therese och Daniel har båda massa presentkort att spendera, men ingen av dem gör det. Helt galet. Jag skulle inte kunna vänta.

Gårdagens kväll kan jag inte skriva om än, jag har inte lyckats bearbeta chocken ännu. Men det kommer, kanske.

Nu är himlen blå och solen skiner. Inte undra på alla vårkänslor. Jag ligger i min tillfälliga säng tillsammans med en galet stor katt och en pytteliten hund. Snart kommer Therese hem från jobbet och då ska vi ta bussen till ett ännu större köpcentrum. Där ska vi ögonshoppa på New Yorker, åh. Pengar, ja tack!

Så, thats it för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback