Alice i underlandet vs. Shutter island

Igår hade jag en dejt med Stina. Vi gick på stan där jag kämpade hårt för att hålla i mina sista pengar (ja, sista. Hur kan de ta slut så fort?) och handlade med oss sushi hem. Det är mysigast att äta sushi hemma, tillsammans med lite vitt vin. Mmm, sushi.

Sedan fick jag för första gången uppleva 3D. Vi såg Alice i underlandet. Det var jättehäftigt! Första tio minutrarna satt jag på helspänn och fokuserade på alla effekter, men efter en stund kunde jag koncentrera mig på handlingen. Filmen var superbra, men på nåt sätt tyckte jag ändå att Shutter island, som jag såg igår, var bättre. Jag och Stina kom fram till att det inte går att jämföra dem.

I Shutter island var man helt fängslad av handlingen. I Alice i underlandet var man så hänförd av alla vackra kläder, landskap, effekter och människor. Speciellt förälskad blev jag i den blå kappan hon har på sig i en scen mot slutet.

 

Vad tycker ni som sett filmerna?

 


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Såg du den i 3D i örebro? Va?

2010-03-27 @ 11:32:41
Postat av: Martina

Yes, det har precis kommit 3D till Örebro! (:

2010-03-27 @ 11:52:29
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Koffe

åh, jag vill också se den. :)



fin kappa! du får skaffa dig en sån. :)

2010-03-27 @ 11:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback