Inköpslista

Det är inte likt mig att vara alldeles för upptagen för att blogga. Jag brukar ju blogga även fast jag är upptagen.

Egentligen vet jag inte vad jag gör här för jag har inte mycket att säga, mer än att jag fortfarande har en toppensommar. Jag jobbar mycket, mer än jag är van vid faktiskt. Det lustiga är att jag inte tröttnar. Jag har ju faktiskt några av världens bästa jobbarkompisar, samt en massa charmiga kunder. Jag vill gärna tro att jag är ganska omtyckt jag med. Idag fick jag beröm av en kund som är skrämmande lik Jack Nicholson, och veta att jag är hans favoritkassörska. Alltid något!

Jag hinner egentligen inte med att göra så mycket annat än att jobba, men några härliga promenader och mysiga filmkvällar med Thess och hennes andra hälft. Vi bildar liksom en liten familj (där jag inte uppfyller nån som helst funktion). Här om dagen var vi på skånesightseeing. Vi hade picknick vid ena änden av Öresundsbron, och besökte Malmö där vi kollade på kändishus och höga torn. Mys.

 

Imorgon ska jag jobba igen. Det är en himla tur att jag jobbar så mycket, med tanke på hur mycket prylar jag tänkt köpa när lönen kommer;

- Ny telefon. Jag är inte som alla andra. Jag vill egentligen inte ha en ny mobil. Jag har knytit an alldeles för mycket med min vackra lilalackiga Sony Ericson som jag fick i studentpresent för ganska precis tre år sen (hjälp mig, är det verkligen så länge sen?). Den har fått stå ut med en del, blivit tappad från hästryggen, ramlat ur fickan på betonggolv/asfalt oräknerliga gånger och blivit "skummad" av vatten och starka rengöringsmedel på jobbet. En gång tvättade jag händerna, la telefonen på handfatet, med headsetet i öronen. Tittade mig i spegeln och tyckte jag såg alldeles för tilltuffsad ut. Slängde med håret för att få det till rätta och "plopp", drog med mig telefonen i öronen så den hamnade rakt i vattnet under kranen. Den överlevde. Nu har den dock börjat se lite ledsen ut, skavd här och där, fattas knappar lite här och var och displayen är inte vad den alltid har varit. Åh.
- Digitalkamera. Jag är trött på att inte kunna ta bilder inomhus eller i skymning. Ovanstående mobilkamera är grymt bra, förutsatt att det är bra ljus. Inga partybilder för mig inte.
- Londonresa med Andreas. Skoj med min honey som jag träffar alldeles för sällan.
- Mp3. En ny som inte huxflux hoppar tillbaka på första låten i spellistan hela tiden. Och som inte är spygrön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback