Önskelista

Att skriva önskelista hör ju faktiskt julen lite till. Och om jag nu ska vara lite självisk och inte önska de där givna sakerna så som världsfred, bot mot cancer, en värld utan fördomar och lite sådär, så önskar jag mig;

- Tofflor, typ som dessa, dessa eller dessa. Men det spelar egentligen ingen roll hur de ser ut, bara de värmer mina fötter kalla januarimorgnar.

- Söta, fina, snygga, gulliga, vackra, häfitiga tygstuvar till mitt projekt - lapptäcke! Det blir ju alltid en massa småbitar kvar vad man än syr (ja, nu syr ju inte jag så mycket. inte än), så varför inte ta användning av det?

- En mixer/blender. Jag har tröttnat på att det överallt finns en massa recept med smoothies, som inte jag kan göra. Jag har bara en stavmixer som inte gör mer än att väsnas lite överdrivet mycket.

- Vetekuddar i olika färger, former och storlekar. Alternativt material till att tillverka vetekuddarna själv. Jag vill ha massor! Lägga på magen när den ömmar, ha i vantarna på morgonpromenaden, värma upp soff/sängplatsen med, vira runt fötterna under filmmyset eller bara ha runt nacken för att det är så himla varmt och härligt.

- Gosig morgonrock. Alltså inte en morgonrock i tråkig, stel froté. En sån har jag redan. Den är nästan äcklig att ha på sig, och inget man tillbringar en lat pluggdag i. Nej, jag har inget emot att spendera en hel dag iklädd myskläder och morgonrock. Jag skulle kunna tänka mig till exempel denna eller denna.

-  En massa garn. Jag är helt stickbiten. Nu har jag tusen idéer för nya grejer jag vill sticka, frågan är om min mamma har tålamod att lära mig sticka vantar, sockor och tröjor?

- En klockradio, så jag kan vakna till något trevligt morgonprogram på radio istället för en alarmsignal som till en början låter trevlig, men sen när man vant sig är det värsta man vet. Jag reser ragg när jag hör alarmsignalen på min mobil.

- Gamla My Little Pony-muggar från Hasbro. Alltså av den typen som såldes på 80-talet. Jag vet inte riktigt var de går att få tag på, men jag håller ögonen öppna på Tradera.

- Hela Lagerhaus.

- Delar ur Gefles serie Maria.

- Delar ur Gustavsbergs serie Hagtorn.

- Övrigt fint 50-70talsporslin. Man kan aldrig få för mycket porslin.

- Nintendo Wii spel. Jag tycker nästan att det är pinsamt att erkänna att jag är så frälst i ett tv-spel. Jag som aldrig nånsin varit intresserad av sånt. Nu kan jag inte sluta spela, och jag vill ha bland annat detta, detta och detta. Och detta kommer jag vilja ha när det är lite billigare. Nästan 1000:- för ett spel är alldeles för mycket. Även om det handlar om Wii.

- Fina gamla nattlinnen och underklänningar. Förutom att de är utmärkta att sova i så är de också så himla fina att bara ha. Upphängda på väggen som som jag har, till exempel.

Alltså nej, jag förväntar mig inte alls att få allt det här. När jag säger att julklapparna inte alls är det viktigaste med julen så menar jag det verkligen. Men jag gillar att skriva önskelista, kanske är det mest för min egen skull. Som en påminelse om varför jag går upp till jobbet en morgon när jag egentligen ville stanna i sängen, till exempel.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Du, en bra grej. Jag gav mormor tyg och fyllning till vetekuddar. sen önskade jag mig det i födelsedagspresent. as bra kan jag säga.

2010-12-09 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback