Andra advent

Idag är det andra advent, och inte förrän idag har allt mitt julmys åkt fram. Jag tjatar om det varje år, jag älskar jul, men i år har jag varit lite efter. Två tentor och en massa jobb har gjort sitt.

Idag var i alla fall min familj här på julfika, och då passade jag på att få lite hjälp med att sätta upp alla belysningar och stjärnor. Nu är här julstämning på hög nivå, även om det är sladdar precis överallt.

En granne hade varit mysig och tänt en massa snölyktor på bakgården, dem ville jag ta bild på men de hann slockna tyvärr. Fint var det i alla fall. Jag gillar mina grannar, även om jag aldrig har träffat dem.

Min adventsljusstake har min syster gjort. Jag gillar den eftersom den inte är överdrivet julig, när julen är slut kan man sätta ljus i nån fin färg i den och ha den framme hela vintern.

 

Nåja, jag försöker i alla fall få det trevligt här, men jag funderar på om det ens går när man har gula tapeter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback