Snö!

Förlåt, förlåt, jag bara måste få vara lite negativ idag.

Nej, jag förstår inte alls allas hurrarop över den första snön idag. Det enda jag ser framför mig är fyra månader av slaks, rusk, blöta fötter, kalla öron och fingrar, hala trottarer och vägar och mörker.

Men, jag ska försöka se den positiva sidan av det här;

1. Snö lyser upp kvällar och nätter. Kan tänka mig att många inte tycker att det är så stor skillnad, men vi som bott på en gård långt ute på landet, utan en gatlykta i sikte, vet att det är STOR skillnad.
2. Julen. Jag älskar julen. Tyvärr varar den inte många dagar (åh, förlåt, negativ igen).
3. Myshetsfaktor. Ja, när snön väl ligger där som ett pudrigt, vitt täcke över landskapen, så visst är det helt underbart vackert. Om man sitter inomhus.


Jag ser helt enkelt inte det underbara i det här.


Kommentarer
Postat av: Stina

Också less på detta äckelväder. Ska du med på en sista minuten nånstans där det är varmt? Hjälp vad skönt det vore. :)

2009-11-06 @ 15:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback