Money Honey

Snart är den dagen här. Veckor och dagar har gått ofattbart långsamt den senaste månaden. Jag har bara kunnat koncentrera mig på den dagen som snart ska komma. Allt annat har varit oviktigt. Men snaaaaart är det lönedag!
Känns som att det var en evighet sen sist jag fick pengar, och jag har faktiskt ingen aning om var de pengarna tog vägen. Jag har verkligen helt slut på mat. I skafferiet är det enda jag kan hitta några överblivna solroskärnor (när köpte jag dem?) och några burkar med hela konserverade tomater (vad skulle jag med dem till?).

Jag har fått tigga till mig pengar för att ha råd att ta mig in till skolan, och jag har inte haft några pengar att spendera på nöjen och prylar på flera veckor. Och det är inte första gången det är så. Jag undrar om det bara är för mig det blir så? Nån som känner igen sig?





Nog med ömkligt prat! Kvällen har bestått av plugg och plugg och plugg (och bara lite facebook). Imogron ska jag in till skolan. Jag är orehört glad över att min lärare i den här kursen har varit mänsklig nog att lägga föreläsningarna lite senare på morgonen. Han kanske också är morgontrött. Värsta bra med morgontrötta lärare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback