Kusinsällskap

I Tisdags var Mathilda här. Vi gick på promenad, drack te, bläddrade i veckotidningar från 50-talet och lyssnade på konstig julmusik. Sen åkte vi till Kupan för att leta roliga kläder att sy om. Kläder blev det inga men däremot kom Mathilda ut med en hel påse snygga vinylskivor. Jag blev lycklig som hittade Fantomen på Operan, och då fick jag den av henne. Hur bra som helst.

Den passar fint på mina nya tavelhyllor som pappa satt upp :)




Hur många kusiner krävs det för att äta upp en pizza? Fyra.
Vi stannade till på Milano för varsin fjärdedels pizza innan vi gav oss iväg till vårdcentralen för att ha det trevligt i en kö i en timma.



Jag var egentligen osäker till att ta vaccin. Det finns så mycket som väger för och emot.
Emot är alla biverkningar, och att jag faktiskt tycker att hela influensagrejen har blivit lite väl uppblåst. Dör inte många av vanlig influensa varje år utan att folk vallfärdar till vaccinet?

Men hur som helst. Jag har ingen lust att bli sängliggandes i två veckor. Jag har dessutom ingen lust att bära runt på en smitta och smitta ner människor i min omgivning. Så fort en influensa går så blir jag drabbad, så jag skulle inte behövat fundera på om jag skulle få den här, snarare när.
Det var helt enkelt värt att ha ont i armen i ett par dagar. Det har gått över nu.

Själva kön hade inte varit rolig om jag inte hade haft så trevligt kusinsällskap.

Kommentarer
Postat av: Koffe

åh, pizza!



fast lasagne skall bli gott ikväll, yay. :)

2009-11-26 @ 14:18:17
Postat av: KusinMathilda

åh, riktig mys dag!! ^^ får vi göra om!! :D puss! <3

2009-12-02 @ 22:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback