Martina goes bagare

Idag inledde jag dagen med en promenad i det vackra men svinkalla vädret, och tio minuter i ett solarium. Åter igen blev jag påmind om hur bortskämd jag är. Promenera i morgonsol och sola solarium på morgonen är det inte alla som kan. Inte blev jag ett dugg brun (inte jättekonstigt kanske, tio minuter i ett solarium är inte direkt detsamma som en resa till Spanien) , men det är ju så galet skönt!

Igår var det storbak hemma hos mamma och pappa på schemat! Jag och mamma spenderade hela dagen åt att baka (och smaka, såklart). Resultatet blev rågkakor, limpor, källarfranskor, pepparkakor och lussekatter i stora högar:


      
                                                                             
Planerade att ha bröd så det räcker i ett par månader, men i den takten som jag äter det lär det inte räcka i mer än ett par veckor. Det är ju så gott! Varför bakar jag inte alltid bröd själv? Ingredienserna är ju så billiga, lite mjöl, jäst och sirap är typ det man måste köpa - och sen har man bröd i massor, som är så galet mycket godare än köpebröd. Jag är frälst. 

Nästa gång blir det godis istället. Då ska vi göra knäck och mammas saffranstryffel. Yeah.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback