Jul, lovely!


Den här julen kommer bli lite annorlunda. Jag kommer att jobba, och har dessutom massa skolarbete att göra. Den 23:e har vi deadline på en uppgift. Dagen innan jul! Här hinns minsann inte nåt julstök med, det som nästan är det bästa med hela julen. Men jag har i alla fall lyckats klämma in en godisgörardag och en julmatlagningsdag med mamma. Kanske överdrivet att påstå det förresten, dagen har gått ut på att mamma har gjort julgodis (polkagrisknäck och chokladtryffel) medan jag har ätit den. Och hemmagjorda köttbullar. Jag tvivlar skarpt på att något kan smaka bättre än mammas köttbullar. Som sagt, mitt nya, nyttigare liv behöver faktiskt inte påbörjas förrän efter nyår.

Den här vintern inträffar dessutom nåt som jag längtar till nästan lika mycket som till självaste julafton - jag ska till Lund! Och inte bara det - jag ska tillbringa en hel vecka i Lund! Det kommer bli utgång, mysigt hemmanyårsfirande med underbara människor, en fotografering (med mig BAKOM kameran, inte framför, såklart. Än har de inte lyckats övertala mig), strosande på stan och mellandagsreashopping. Helt lovley. Är inte helt säker på att jag kommer komma hem, det kan hända att jag fastnar där för alltid. Får kidnappa Koffe och bosätta mig där, helt enkelt!
Dock kommer jag missa den årliga grötkvällen med min härliga släkt hemma hos moster. Får helt enkelt fixa en egen grötkväll när jag kommer hem (OM jag gör det. Annars får de komma till Lund).

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oh, mellandagsrean i Malmö är ett måste! Helt underbart!

2009-12-23 @ 21:09:53
URL: http://cfk.nu
Postat av: Therese

STANNA HÄR ! :D :D <3

2009-12-27 @ 20:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback