Hej då pengar

Det här har varit en bra dag med stallet och plugg. Lånar för tillfället min systers moppe så jag smidigt kan ta mig till stallet själv. Vem behöver körkort? (Så säger jag inte när det är snorhalt och minus 25 grader ute).

Jag kan väl inte egentligen säga att jag pluggat idag, det har inte riktigt kommit igång ännu. Men jag har förberett det mesta inför kursen. Bland annat beställt den sista kurslitteraturen. Gjorde ett försök att köpa det mesta begagnat, men problemet var att då måste man ju betala nu, innan böckerna kommer. Och just nu har jag inte ett öre. Väldigt besvärligt, då själva kursen redan har börjat, så jag hade behövt böckerna redan idag. Att köpa böckerna på lycknis.com blev dubbelt så dyrt, men då kan jag iaf vänta med att betala tills första studiebidraget kommer! Jag som planerade att ha så mkt pengar i augusti, jag förstår inte var de tar vägen.
Så tittade jag på en förinspelad föreläsning över internet. Vad stor skillnad det är att lyssna på nåt man är intresserad av, om man jämför med till exempel matte. Coaching är ju hör och häpna intressant! Inte ens "Du har fått ett nytt mail från Facebook.com"-rutorna som ploppade upp i högra hörnet var tillräckligt intressanta för att pausa föreläsningen.

Imorgon vandrar mina sista pengar iväg till hovslagaren. Det är jag bitter över, men det är ju helt enkelt så att den lilla ängeln är värd det (hästen alltså).
Om jag trots allt skulle ha en slant kvar i slutet av veckan (ingen risk) eller fått en slant för kläderna jag lagt upp på tradera, så blir det eventuellt bio med bland annat Koffe och Elin!
Och så mår jag toppen för jag fick just reda på att min Thess kommer upp hit på onsdag :D Underbart eftersom ajg inte hade råd att åka till henne nu i helgen.

Note: Skaffa STORA temuggar. På en förinspelad föreläsning på 30 minuter måste jag springa och fylla på mina pyttemuggar minst 3 gånger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback