Fattig

Hela veckans plan var att idag stå på Uffes ladas loppis och tjäna in lite välbehövda slantar. Känner att jag inte klarar mig två veckor till på två femtioöringar och en bonuscheck från Ica.
Full av förväntningar lastade jag och syster upp grejer som fyllde inte mindre än tre bord! Klockan tio öppnades dörrarna och folk bokstavligen VÄLLDE in! Armbågade sig framåt för att komma först till guldklimparna (typ) och jag satt beredd. Första halvtimmen sålde vi för den sammanlagda bordskostnaden, andra halvtimmen hade jag sålt för min del av brdskostnaden.
Sen hände det inget mer. Antar att folk har annat för sig på sommaren än att springa på loppis på Uffes lada. TVÅ kronor var min förtjänst den här dagen.

Så mina planerade inköp blev alltså inte av. Dagen får ägnas åt städning och pyssel istället. Fick en massa gamla veckotidningar av mamma, får se vad jag kan hitta på för fint med hjälp av dem! Mycket fina gamla annonser och modebilder.



Och så måste jag bara skryta lite över mitt senaste fynd som jag fick tag på för några veckor sen (nej, det var inte det som gjorde mig fattig)
En turkos skinnväska för 30 kronor på loppis i Bo! Äkta 80-tal? :D Denna ska nu mer fyllas av mina skolböcker. Är det inte en passande skolväska?


Kommentarer
Postat av: Koffäää

yeah grym väska!



kom hit så får du mat! :>

2009-08-15 @ 16:32:56
Postat av: Mathilda

Åh, vill kolla i tidningarna! ^^

och väskan var cool! ;D

2009-08-16 @ 01:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback